Author Topic: patch 1.03 FUBAR för mej  (Read 5788 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

predator

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 62
    • MSN Messenger - predator_j@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
patch 1.03 FUBAR för mej
« on: November 07, 2005, 20:37:39 »
Funkar inte .... har instalerat enligt anvisningar från detta eminenta forum samt martin SALSAM sandberg men när ja ska starta så flipprar det bara till o sen VIPPS tillbaka till windows . har försökt att rensa BF2 mappen i documents o settings men inget hjälper.. svart o vipps tebaka i windows.... FÖRB"%#¤//)/()=)?U=)`Å=? spel,.,,,,,,,,, sur o missnöjd  SASLAM


predator

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 62
    • MSN Messenger - predator_j@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'patch 1.03 FUBAR för mej'
« Reply #1 on: November 07, 2005, 21:29:22 »
installerade precis om spelet o patchade tror ni det funkar.. NOOOOOPE.... samma fel.. nu ska jag slänga detta jävla skit spelet en lång sträcka o sen ska ja skriva ett långt hat mejl till DICE som inte kan programera en vettig auto uppdate i herrens år 2005.. nu går ja o sover kanske är lite gladare imorn men just nu effter 2.5 timmars slit o utan resultat blir man lite lack bara för att DICE fuckers inte kan programera... nåväl.. tjipp

Obizzz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2971
    • MSN Messenger - martin@martinoberg.se
    • View Profile
    • www.martinoberg.se
    • Email
Replying to Topic 'patch 1.03 FUBAR för mej'
« Reply #2 on: November 07, 2005, 23:17:30 »
höhö några av kodarna som jobbade på BF2 jobbar på jobbet de blir alltid glada av att läsa sånt här :-OO :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Öberg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

BEQ

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 873
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'patch 1.03 FUBAR för mej'
« Reply #3 on: November 10, 2005, 17:05:13 »
Obra Saslam. Undrade just vart du tagit vägen. Har du sökt efter råd på något mer FPS-orienterat forum?

predator

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 62
    • MSN Messenger - predator_j@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'patch 1.03 FUBAR för mej'
« Reply #4 on: November 13, 2005, 14:06:55 »
har nu installerat om spelet o provat varierande lösningar funna på nätet total tid lagd på detta SKIT spel är mer än 5 timmar ,,, resultat.. funkar inte i 1.03 , symptom, spelet startar o laddar men blir sen svart bild o vipps ute i windows. som sagt jag har provat minst 7 olika varianter på att få det att funka men icke,, ren skit säger jag..  inte hadde man godkänt sådana fel på en bil om man hadde köpt en. produkt som produkt de ska fan funka. EA O dice SUGER då om inte ens i ett enda fall någonstans erkänner att där finns ett fel på produkten i fråga o dess patchar. tänk er att köpa e ny bil du ska skruva på vinterdäck (patch) o då startar inte bilen. nog fan hadde denna bilfabrikant tagit tillbaka varenda en bil o åtgärdat felet men i dator världen ICKE... de tråkiga med hela dator världen är attityden att SÅ är det .. ja köper inte det ja har betalt för en produkt då ska den fan funka o dess uppgraderingar framför allt. köra patchar via DOS läge år 2005 vafan liknar det.. nä nu är det slut.. ha det kul jag kanske återkommer till bf2 den dag dom fixat produkten...


Lätt irriterad  SASLAM....

Control87th

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 886
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'patch 1.03 FUBAR för mej'
« Reply #5 on: November 13, 2005, 14:50:09 »
Känner igen känslan... jag tänker inte ens försöka få den patchen att fungera. ;)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Jotte

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2268
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'patch 1.03 FUBAR för mej'
« Reply #6 on: November 13, 2005, 16:07:31 »
Nu är väl den jämnförelsen med bil inte direkt överenstämmande vad gäller komplexitet men förstår din irritation.
Det är rätt märkligt att EA/dice inte åtgärdat själv patchprogamsfelen nu efter 2 tidigare patcher som led av liknande problem. Fast EA lyssnar väl bara som vanligt på "positiv kritik" som de kan använda i marknadsföringen, allt annat ger de blanka f-n i.

Weas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 643
    • ICQ Messenger - 8916684
    • MSN Messenger - petterast@hotmail.com
    • View Profile
    • Nordic Simulator Group
    • Email
Replying to Topic 'patch 1.03 FUBAR för mej'
« Reply #7 on: December 06, 2005, 22:06:31 »
VIll bara flika in att detta verkar bekant. Om du menar att du får BF2 startupbilden, åtföljande av en svart skärm o tillbaka till desktop.

Detta har hänt mig varje patch jag installerat, och kan lösas med lite trixande. Jag tror att jag har kunnat isolera felet till grafikinställningarna. För min del verkade felet uppstå just som spelet skulle byta skärmupplösning. Antingen var det upplösningen eller uppdateringsfrekvensen som ställde till det. Jag minns inte riktigt hur jag löst detta, men genom att pilla i inställningarna för grafikkort och/eller mina dokument/Battlefield2 mappens textbaserade startfiler.

Lycka till.
Nordic Simulator Group
www.nosig.se