News:

No significant change

Main Menu

Vi vill faktiskt klaga!

Started by Mupp, November 02, 2005, 19:22:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mupp

QuoteOriginally posted by SledgeHammer


            Hehe, hyresgästen i kameran behöver inget käk. Den har ju chips...:p

Punkt 10 på listan (gästklagare, mmmm) blir den här ordvitsen. Den passar inte alls, det är faktiskt synd om kameran.

Jotte

Det är inget fel med det, det är bara kamerans "gårdstomte" som du ser skymten av ibland. Och just detta att han visar sig för dig ska du vara glad för, för det innebär att han trivs. Ge han lite gröt, brukar funka fint genom batteriluckan.

Brat

Du är den förste som fångat en äkta linslus, vårda den ömt så kommer ni att få ett leverne utöver det vanliga, han kommer mot ersättning i blad(guld)form att hålla din lins ren från insidan!:D
-Brat

Mupp

Nu när vi slutat vara roliga över min kamera (som för övrigt inte tål lägre än rumstemperatur utan att sensorn börjar göra sig av med pixlar, kamerajävel) så passar vi på att gnälla på malloc(). Detta helvete framför andra helveten (som förtjänar att tas ut på bakgården och skjutas med ett skott i nacken, faktureras KTH) äro det allra hemskaste jag kan tänka mig just för tillfället. Ja, inte riktiga malloc() då, den funkar så klart med sina ~5800 rader vacker, totalt ogenomtränglig kod. Nä vi pratar om låtsas-malloc(), att implementera det själv, som förövrigt tamefan är rätt medicin om man vill bli lite mindre tillräknelig. Åtminstone om man redan från början dels är lite långsammare än vanligt folk, dels väldigt dålig programmerare. Fy fan i helvetes jävla skit. Fan. Usch.

SledgeHammer

Öh..va? Lägre? Borde den inte gilla det? Testa värma den och se vad den gör för något hemskt då :D
Mvh  - Stefan -


Obizzz

den kanske krymper som din colaflaska :)

den får du ta ett kort på och lägga upp här förresten
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Ja fy fan. malloc() har jag försökt skriva. Eller jag och jag, under operativsystemskursen skrev vi ett operativsystem och försökte implementera dynamisk minnesallokering (kravet på kursen var annars endast statiskt minne).

Sicket helvete det var att försöka få kontroll över den där MIPSens obskyra inre. Det var tider jag nästan förträngt! :D
snappahead

SledgeHammer

#15
Den enda 1,5 liters i världen som endast rymmer ~1 liter..? =)
Kan jag ordna... DÄR har mupp nåt att klaga över. :)
Mvh  - Stefan -