News:

No significant change

Main Menu

(O)Försvaret.....

Started by Jotte, October 26, 2005, 06:16:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

#8
Den pressreleasen på mil.se klingar lika tomt för mina öron som fru Toapappers "fina" tal....:-OO *suck*

ft

Få se... om det gäller så kommer vi enbart att ha nytta av de förband som faktiskt kan sättas in.

Hur i helsicke kan det då vara ett effektivt utnyttjande av våra resurser att ha stora delar av dessa resurser i "resursförband" som inte kan sättas in om det gäller?!



Naturligtvis skulle dessa förband, redo eller inte, skickas in om det gällde. Men varför kan man då inte säga det istället för att prata dynga? "Ja, vi kommer att ha ett gäng förband på sparlåga som kommer att sättas in utan att vara redo för det om det hettar till".

Jag är iofs rätt säker på att jag vet varför. Det har visst blivit så att klarspråk är det effektivaste sättet att begå politiskt självmord. Man får be om ursäkt offentligt om det man säger när man tror telefonen är pålagd kommer ut. Skit samma om man ökar i popularitet för att faktiskt ha gjort något unikt för svensk politik, d v s att uttrycka vad de som valde en till ämbetet faktiskt anser.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

griffin

a blir så trött!

Kan man inte få öronmärka sina skattepengar? Jag måste vid det här laget ha betalat.... tja, *minst* ett gäng bultar till en Gripen, kanske tom en liten inspektionslucka eller nåt. Jag vill att de skriver mitt namn på den. "denna inspektionslucka sponsras av Jens Olsson". Och inte fan får de kasta den då!

:D Näm det känns så... onödigt. Så otroligt kass tänk. Snacka om att slösa pengar.
snappahead

BEQ


simon

Också intressant:

http://www.mil.se/index.php?lang=S&c=news&id=29992

Quote- Det är inte tal om någon minskning av organisationen. De mål som klarlagts och framgår av försvarsbeslutet, av försvarsmaktens budgetunderlag för 2006 och regeringens budgetproposition ligger fast.Det säger ÖB, general Håkan Syrén, med anledning av uppgifter i media den 26 oktober att Försvarsmakten står inför en halvering av insatsorganisationen.

Uppgifterna bygger på en missuppfattning av begreppet resursförband.

Mr Jim

\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

ft

Är någon intresserad av att läsa utredningen så hör av er.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Mr Jim

QuoteOriginally posted by ft


            Är någon intresserad av att läsa utredningen så hör av er.

Är intresserad? Maila mig? Skicka privat mess så skickar jag min seriösa gmail :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com