News:

No significant change

Main Menu

(O)Försvaret.....

Started by Jotte, October 26, 2005, 06:16:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

Personligen tycker jag att det helt bortkastade pengar. För de ganska många pengarna får man en hel del övning. Det kommer ju att kosta en hel del pengar att ersätta all brevpapper etc.

Ett annat begåvat drag var för drygt två år sedan när flygvapnets och marinens gradbeteckningssystem gjordes om till ingen nytta. Det kostade också några miljoner att byta ut dem och i några månader efteråt fick man leva med att bara ha en uppsättning gradbeteckningar.

F16_Filur

Jag trort faktiskt den där heraldiken betyder en del för moralen :)

Man kan inte koppla bort kontinuiteten med det förflutna hur som helst utan att det får konsekvenser.

Jotte

#26
QuoteOriginally posted by BEQ


            Personligen tycker jag att det helt bortkastade pengar. För de ganska många pengarna får man en hel del övning. Det kommer ju att kosta en hel del pengar att ersätta all brevpapper etc.

Precis min tanke, inte bara är det kulturdödande dumhet, utan även ett otroligt slöseri med pengar som verkligen behövs till annat. Det är som om de försöker hitta hur många andra saker som helst utom de verkliga militära att bränna så stor del av budgeten på som möjligt.
Snart kan vi väl vänta oss ett drag i bästa tidigsovjetisk anda där alla gradbeteckningar tas bort för att de är ojämlika och diskriminerande. :-OO

SledgeHammer

Och så måste det ju bli mer medbestämmande på förbanden. Eller hur? Man kan ju inte bara ha folk som går omkring och talar om för andra vad de ska göra... Se bara på skolan. Ökat medbestämmande är jättebra. Det måste ju vara den nya grejjen med FM.

(ja, jag är ironisk)
Mvh  - Stefan -