News:

No significant change

Main Menu

(O)Försvaret.....

Started by Jotte, October 26, 2005, 06:16:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

simon


deBug

"För tio år sedan omfattade försvaret 700.000 personer. I dag består det av 40.000 personer"
Oj då, att de har bantat försvaret har man ju fattat men att det är så här mycket hade jag ingen aning om.
Man får hoppas att det förblir fred, annars ligger vi pyrt till.

Swede

Försvaret får börja med de populära insammlings galorna.... för katastrofer... försvaret är ju idag en rejäl katastrof!
Kankse lägga upp en gala per månad för att få in pengar.

Eller ta steget fullt ut som Vänsterns gammla förebilds-land, sälja baksits flygningar för att få råd med soppa och underhåll av maskinparken.

Tur att man inte tog steget in i den millitära banan, det var dock väldigt nära. Tycker synd om de som jobbar i försvaret och som riskerar att bli arbetslösa.... de önskar jag inte ens till min värsta fiende (förutom miljöpartister och vänsterpartister).

Om det verkligen hettar till så kan man ju alltid skicka AMS på Fi. De har väl 700.000 anställda.

Jotte


Dubble0zero

Suck...
Kan inte de styrande bara bete sig och tänka som människor i stället?
I bland undrar jag om det krävs ett riktigt krig eller liknande för att få ordning på svensk politik, som det är nu så verkar en massa folk inte riktigt bry sig vem som styr, livet funkar ju i alla fall (även om det är lite jobbigt med höga skatter och sånt), och det är väl därför sossarna sitter där de gör i dag...

Jag hoppas bara att man kan få folk att tänka till lite så att man får bort nuvarande regering och kan tillsätta en vettig sådan utan att det händer nått drastiskt...

Hmm... dethär inlägget hade kanske inte så mycket att göra med bara försvaret, men det är dessvärre en del av det hela...
Om sossarna fortsätter så har vi snart varken nationalsång eller flagga kvar...
...000... =)

ft

Det skall bli intressant att se om det blir några krusningar av den rapport de beställde om behovet av ett försvar och situationen i omvärlden. Den var tämligen entydig och slutsatsen var inte att vi kan luta oss tillbaka och lita på att inget händer och att det kommer att ges tio års förvarning innan det inte händer.

Vore intressant att se vad proffsen på området här tycker om den, under förutsättning att det inte är något som folk som får betalt för att klä i grönt är ombedda att inte yttra sig om.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

SledgeHammer

Idioter... varför bränna pengar på något som inte behöver ändras..?
Mvh  - Stefan -


Mr Jim

QuoteOriginally posted by ft


            Det skall bli intressant att se om det blir några krusningar av den rapport de beställde om behovet av ett försvar och situationen i omvärlden. Den var tämligen entydig och slutsatsen var inte att vi kan luta oss tillbaka och lita på att inget händer och att det kommer att ges tio års förvarning innan det inte händer.

Vore intressant att se vad proffsen på området här tycker om den, under förutsättning att det inte är något som folk som får betalt för att klä i grönt är ombedda att inte yttra sig om.

Vilken rapport snackar vi om?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com