News:

No significant change

Main Menu

Danskar i Kalix?

Started by Brat, November 14, 2005, 14:19:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Brat

Mötte ett gäng danskar med kamoflageuniform och dannebrogen på axeln på väg ut ur en affär i Kalix igår! Undrade om Någon vet om det är någon gemensam övning på gång här uppe, det flögs lite idag 14/11-05 hörde jag, men det var för mulet för att man skulle kunna se något. Hur är det med uniform i andra länder nu för tiden, när jag gjorde lumpen fick vi stränga order om att inte korsa gränsen i uniform för att handla något under ledig tid. Gäller det fortfarande?
-Brat

ft

Uniform över gränsen är fortfarande jättedumt. Diplomatisk incident är vad det brukar kallas i media, tror jag. Det var visst några lumpare i Skåne som tyckte det var en bra idé att ta flygbåten över och handla öl iförda m/90 för ett tag sedan. :-OO Samma med militära flygplan, är en kärra på militärt register är det ett jäkla mäck för att få flyga i annat lands luftrum. Detta blir lite intressant t ex vid statsbesök i Danmark då kungakärror o liknande ofta är militärreggade. En del av inflygningarna går nämligen över svenskt territorium... jag har för mig att man har fått producera en hel del dokument för att få någon som helst ordning på det där.

Är det däremot förberett före så är det naturligtvis helt i sin ordning t o m med danskar i affären. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Andreas

När vi var över till Belgien i lumpen så var det en del pappersarbete innan.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Fluff

Odi profanum vulgus, et arceo

Horizon

haha, "det är danskar i affären!" :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Brat

Jupp, snart tvingas vi till att äta danska wienerbröd med sjokolääääde i, och "det danska fläsket är stekt", bacon från danmark kan va ganska gott!:D
-Brat