News:

No significant change

Main Menu

X-keys tips?

Started by dbpetrol, October 24, 2005, 20:34:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dbpetrol

Hej! Efter att endast ägnat mig åt Microsoft's Flight Simulator sedan Fs95 har jag äntligen upptäckt Falcon i och med den nya releasen av FalconAF. Jag är djupt imponerad! Nu har jag äntligen något "vettigt" att göra i luften ;-)

Jag har gått och funderat på att bygga en liten "desktop cockpit" eller vad man ska kalla det. En mobil sak i något förminskad skala som liknar den vy man har rakt fram i 2D cockpiten. Mobil, eftersom tjejen inte tycker det är lika roligt med Falcon som jag :-)

Efter mycket letande på internet så hittade jag X-keys matrixboard som verkar passa mig och min plånbok perfekt. Är det någon som vet var man kan köpa det i sverige, eller är det smidigst att beställa direkt från tillverkaren på internet?

Någon som vet var man kan köpa billiga strömbrytare? Har kollat på ELFA å de har ju mycket kul men det finns kanske andra ställen med?

Nauwa

Kolla på www.kjell.com dom har en del strömbrytare (och annat kul)
Jag har för mig att jag sett x-key i sverige, men kan inte komma ihåg var tyvärr.

Nauwa

Obizzz

www.direktronik.se kan ta in x-keys men man får ringa och fråga dem
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

dbpetrol

Tack så mycket för tipsen!

Regn å rusk idag = Falcon :)

Obizzz

mmm här i göteborg är riktigt trevligt höstväder.... eller hur det nu var.. usch
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Phlerp

#5
Du kommer nog lära dig att uppskatta ironin i göteborgsvädret.... Antingen det eller så flyttar du härifrån igen ;)

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -


Bax

Vad trevligt med likasinnade :)
Tänkte du dig nånting sånthär dbpetrol.........

Backlight på samtliga paneler, alla switchar har riktiga funktioner.
I dagsljus

Jag använder X-keys köpt från direktelektronik. Switchar från alla möjliga:
Elfa, Bejoken, Kjell&Co och egentillverkade.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW