Läsbar HUD i högre upplösning?

Started by F16_Filur, October 20, 2005, 06:50:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Filur

Jag kan bara avläsa HUDÃ,´en tydligt i 1024. Går jag upp till 1280x960 blir siffror, text och symboler alltför små. Kan man fixa detta?

Horizon

Kanske om du tankar ner en annan cockpit, exempelvis någon gjord av han Eyes eller vad han heter?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

vanliga F4 eller F4 AF?

i vanliga F4 ska det finns en inställning i F4patch och i AF så ska det fungera automatiskt (allt taget ur minnet, kan vara fel)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

F16_Filur

Ja, jag talar om vanliga F4 nu. Använder SP42 utan BMS för tillfället. Har bara installerat AyeÃ,´s freeware 2D pits, men de rör ju ändå inte F-16. Var hittar jag detta i F4patch Obizzz? Hittar det varken under general eller advanced.

Obizzz

bra fråga, jag vill minnas att det heter något med large HUD fonts eller nåt sånt

har endast F4AF installerat nu så jag kan inte kolla
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

F16_Filur

Hmm.. letar..

Advanced
No RPM on HUD

General
Look closer through HUD


Det kanske bara finns i BMS? Eller så tänker du på High contrast MFDÃ,´s ? Nej...

Obizzz

hmm nej inte high contrast, det kan ju vara så att det är en BMS-grej jag vet faktiskt inte

det borde vara ganska enkelt att bara byta ut själva fontfilen manuellt annars, jag ska titta på den som är med F4AF när jag kommer hem
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

F16_Filur

Ok, hittade du något Obizzz? Jag har själv installerat AF nu, men vet inte hur jag ska byta filer. Ser att det ligger en font-mapp i art, men sen har jag ingen koll längre.