Liten gammal dator...

Started by Snajper, October 12, 2005, 12:24:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Snajper

Tja.

Jag letar efter en ny dator för att ersätta den server som bl.a. NoSiG ligger på... Det jag letar efter är en dator med minst...
* ett litet chassi (typ dom små kontorsdatorer som bl.a. HP kör med).
* en CPU med minst 1 GHz.
* 256MB internminne el. mer.
* två nätverkskort, eller plats för två PCI/ISA-kort.

OCH inte minst av allt, ett TOKLÃ…GT pris.

Är det någon som har en sån att erbjuda eller vet var det finns, hör av er.

/Kalle
/Karl \"Snajper\" Selin
*If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...*

Rivvern_

Jag skulle kunna skänka nåt men jag tror inte du vill ha det.. Det är gammal skrot.. Tex 1 gammalt 10/100 + coaxial nätverkskort. (om det ens är 100).

;)

All ära till dig och hoppas det löser sig.

ft

Kolla gärna upp vad en sån dator kostar att köpa, kan ju inte vara några astronomiska summor? Jag pyntar gärna in ett par hundringar och det är jag säkert inte ensam om.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Obizzz

är det pga uppgraderingsbehov forumet varit lite segt den senaste tiden?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Snajper

Njaeh, inte direkt, det är mest servern som behöver en rejäl spark (läs. boot)... Men med ny hårdvara så skulle intervallenra mellan om sparkning bli längre.

Om någon vet med sig att det finns några säckiga maskiner på era jobb så fråga gärna om det finns en möjlighet för mig att köpa den.

/Kalle
/Karl \"Snajper\" Selin
*If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...*

Andreas

Nu känns det plötsligt flera gånger snabbare!
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Rivvern_


Runar

Hej, min dotters dator har pajat. Det är moderkortet som troligtvis har gått sönder Jag söker ett lite äldre AMD moderkort som har soket A och använder SDRAM. Det är lite svårt att köpa ett nytt :-). Vore tacksam om ni titta igenom vad som ligger i ett hörn som ni inte behöver.

MvH
Runar