Author Topic: 101 sätt att ta död på en stridsvagn  (Read 2145 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1417
    • ICQ Messenger - 2462430
    • View Profile
    • SUL37
    • Email
101 sätt att ta död på en stridsvagn
« on: October 11, 2005, 23:53:24 »
Här är någon som uppenbarligen haft lite för lite att göra. Han har testat hundratals skott på stridsvagnar för att ta reda på deras "softspots". Som tur är för oss, håller han inte sina fynd för ig själv ;)

http://www.forumplanet.com/planetbattlefield/topic.asp?fid=7419&tid=1746160

Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Replying to Topic '101 sätt att ta död på en stridsvagn'
« Reply #1 on: October 12, 2005, 17:30:11 »
Sårbarast i banden? Tycker jag låter fel.. Ovanifrån borde det juh vara.. Elller mellan torn och chassi..

Phlerp

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1417
    • ICQ Messenger - 2462430
    • View Profile
    • SUL37
    • Email
Replying to Topic '101 sätt att ta död på en stridsvagn'
« Reply #2 on: October 12, 2005, 20:23:12 »
Antar att de tänkt att banden är en av stridsvagnens mest sårbara punkter. Iofs eploderar ju inte en stridsvagn pga att bandet går av, men det går å andra sidan inte att göra en stridsvagn okörbar i BF2 på annat sätt än att spränga den. Att träffa uppifrån eller bakifrån ser man ju på resultatet av hans undersökning är praktiskt taget lika effektivt som banden.

Viktigast är ju att man nu vet vad man ska sikta på.
« Last Edit: October 12, 2005, 20:23:53 by Phlerp »

Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Replying to Topic '101 sätt att ta död på en stridsvagn'
« Reply #3 on: October 12, 2005, 21:59:49 »
Jo det är sant.. Men det vore väl en trevlig sak om man kunde göra stridsvagnen orörlig? Det kan ju inte vara "sååå" svårt att göra. Och då kan man ju skjuta på banden av en taktisk anledning.

Phlerp

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1417
    • ICQ Messenger - 2462430
    • View Profile
    • SUL37
    • Email
Replying to Topic '101 sätt att ta död på en stridsvagn'
« Reply #4 on: October 13, 2005, 02:24:06 »
Tror att de försökt hålla spelet så enkelt som möjligt. Troligtvis för att den stora marknaden som består till största delen av fjortisar inte klarar av något annat. Jag hade också gärna sett att man kunde slå ut olika delar av fordon så att tex en träff på en helikopter inte nödvändigtvis resulterar i att den exploderar utan att kanske ett vapen slutar fungerar, kontrollerna blir svåra att hantera eller motorn börjar hacka.... Men komplexitetsnivån på spelet skulle ganska lätt sticka iväg och plötsligt skulle vi ha ett helt annat spel som inte skulle var jobbigare att göra och troligtvis inte sälja lika mycket eftersom marknaden, dvs generation Z, inte har tillräckligt koncentrationsförmåga och tålamod för att tycka det är roligt.

granQ

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1109
    • View Profile
    • Anrop
Replying to Topic '101 sätt att ta död på en stridsvagn'
« Reply #5 on: November 09, 2005, 13:57:40 »
vet inte hur många gånger man varit inne på BF2 forumet och hört folk ropa efter OFP..


Skjut en stinger på en mi17.. störst chans är inte att hela hkp exploderar i rök osv.. utan att motorn går sönder..

kör på en stridsvagns mina med en stridsvagn, om den inte smäller helt så är troligen iallafall ett band helt utslaget och vagnen rör sig inte, för inte tala om tornen som pajar.


OFP is das game =)



sen tror jag även finniga fjortisar hade gillat mer realism i spelet, tex band som går av osv. Så länge inte "gameplay" ändras.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)