News:

No significant change

Main Menu

abstinens

Started by griffin, October 10, 2005, 18:48:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

#8
Ja, den som lever får se. :D Jag hoppas bara att kvaliteten och hastigheten är någorlunda.

Surt att inte kunna få fiber men va fan, man kan inte få allt här i världen. Jag kunde inte välja bostad efter bredbandsmöjlighet (det hade jag gjort om jag fick chansen, kan jag lova - så nördig är jag lätt). Nu var det denna lägenhet eller inget alls...

Däremot har vi fått lägenheten såld så det känns skönt - en sak mindre att oroa sig över. Nu skall skiten bara tömmas och städas. Men men...

Magnus, och ni andra med, ni är välkomna närhelst ni önskar. Just nu är det inte så färdigt men det spelar ingen roll, kaffe med tillbehör utlovas eller om man kommer kväll och inte kör finns det annat. Vi kan dricka golvet mjukt :D

Sök (på Cecilia Olsson, Vällingby, finns bara en på rättar vigs väg) och slå en pling!

Kan för övrigt meddela att jag bor precis under inflygningen till Bromma flygplats, och dessutom ganska nära. En normal människa kanske skulle tycka det var störande men jag är i det närmaste lyrisk. Jag har praktisk väg redan kommit fram till att min kompaktkamera suger för spottingändamål så en systemkamera ligger högt på önskelistan. Har perfekt vy från balkongen...
snappahead

Obizzz

Tack för tipsen jag har ju fått tag på en lägenhet nu och flyttar nästa vecka.

Glöm inte ändra location i din profil Griffin :)

Inbjudan om att hälsa på gäller hos mig också när jag flyttat in, Horizonten har redan lovat titta förbi.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Lupson

Trevligt Martin! Vart ska du bo? Jag lovar också att kika förbi vid tillfälle!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Obizzz

Nol, så det är ju en bit utanför men man måste ju bo någonstans :)

Trevlig lägenhet iaf får väl skaffa en mp3-spelare till bussen nu.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Mitt första ödmjuka försök till att vara flightspotter :D Njae, kanske inte riktigt men det åskådligör utsikten på balkongen iaf. :p

Om jag får klartecken från regeringen så funderar jag på att uppgradera kompaktkameran till en systemkamera. Digitalfoto+internet är för hobbyfotografen vad Martin Timell och Claes Ohlson betytt för hemmafixaren... nävars, men jag har med min enkla men fullt dugliga digitalkamera blivit intresserad av foto och vill nu ta det ett steg längre tror jag. Så bättre bilder i framtiden utlovas! :D

Är nere och hämtar ett lass med prylar till nu, med lägenheten såld är det bara att tömma den så snabbt det går. Den 29:e skall den vara tom och städad...

Köpte ett akvarium med. Så nu går vi från 100 liter till 260. Dags att kolla över hemförsäkringen :)

Hepp, nu kan jag inte sitta här mer, fastän jag vill. Det är JOBBIGT utan internet. Man får ta sina fixar då och då när man är nere i Norrköping eller besöker nån som har access.

Simma lugnt!

Bilden, visst ja:

snappahead

Mupp

Nu kanske jag blir till 50% (33%? 25%?) hatad i det Olssonska (?) hemmet, men jag röstar för. Jag köpte en Canon 350 för några månader sedan, och jävlar va skoj det är. Inget flygfoto att tala om än, dels har jag inget tele, dels ingick inte talang när man köpte kameran, men det kanske kommer. Hursomhelst, jag fick också intresset genom en "vanlig" digitalkompaktkamera och lite externa påtryckningar, och det blir definitivt roligare med en riktig systemkamera, och då har jag inte ens köpt några grejer än. (Allt blir roligare ju fler saker man köper, som bekant.) Säg till om du önskar pilla på kameran när det väl blir dags, jag skulle vilja sträcka mig till att rekommendera den, men med brasklapp modell A3 eftersom jag inte provat särskilt mycket annat.

Obizzz

Jag röstar också för, foto är kul

har ingen systemkamera själv men min Canon Powershot G3 duger till rätt mycket
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Ja, jag har varit och fingrat på en Canon 350D i en fotobutik :D. Om jag köper nåt dyrt och glittrande till Cissi borde jag kunna komma undan enklare :) ;) . Distrahera helt enkelt.
snappahead