News:

No significant change

Main Menu

6800GT Jotte?

Started by Rivvern_, September 07, 2005, 20:34:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Läste att du hade ett GF 6800 GT. Hur funkar det? Vilken tillverkare har du? Var köpte du det? Och vad kostade det?

*nyfiken i en strut*

Jotte

Det är tom ett Golden Sample vilket ska innebära att det i det närmaste är ett Ultra. Funkar kalasfint. :)  Det sitter en dubbel fläkt på kortet som för lite mkt väsen egentligen men det är inte outhärdligt. "Tillverkare" är Gainward och jag köpte det för 2800 av Uddevalla PC & Dataservice.

Rivvern_

2800... Hmm.. Låter billigt.. Är det 128 eller 256?

Jotte


Jotte


Rivvern_

QuoteOriginally posted by Jotte


            Och AGP, inte PCI Express

Får bli samma här.. Har ju inte sån där PCI-E lyx heller  ;)

deBug

QuoteOriginally posted by Jotte


            Det är tom ett Golden Sample vilket ska innebära att det i det närmaste är ett Ultra. Funkar kalasfint. :)  Det sitter en dubbel fläkt på kortet som för lite mkt väsen egentligen men det är inte outhärdligt. "Tillverkare" är Gainward och jag köpte det för 2800 av Uddevalla PC & Dataservice.
Funderar oxo på ett sådant.
Hur högt bygger fläkten(arna) på kortet, är de mycket högre än bakre fästvinkeln ?
/deBug

KeyCat

Tror de flesta nuvarande i 6xxx serien har ganska normala fläktar som inte bygger bredare än 1 slot. Men jag vet att du har begränsat utrymme i din Shuttlelåda så det kan vara idé att dubbelkolla men tror inte det är ett problem.

Är mycket nöjd med mitt nya GF 6600 GT 256 MB. OFP är nice i 1600x1200 upplösning med AA + AF och dessutom lyckades jag fixa det irriterande "cracklandet" jag haft i OFP under XP med mitt SB Live ljudkort :D

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<