Author Topic: F4:AF NoSiG nugget flight ikväll?  (Read 35443 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'F
« Reply #8 on: September 04, 2005, 23:40:50 »
Fotbollsmatchen vanns med tennissiffrorna 6-2, så jag var med gott humör redo för kvällens F4:AF-förlustelser. Det goda humöret skulle visa sig värdefullt denna afton...

Skall egentligen fatta mig kort - när det väl fungerade, fungerade det klockrent, men däremellan hade de flesta av deltagarna (Horizon, RedRiver, Fluff, Baloo och undertecknad (samt ft)) problem att ansluta till servrar, och fick man till sist upp en anslutning fastnade man ofta i "Waiting for data", eller väntade på kampanjer som inte dök upp. När man väl hade tryckt fly efter otagliga försök som till synes slumpmässigt släppt in Fluff och Lupson, så fastnade man på "ruta 2" - bägge gångerna. Dock så lyckades jag faktiskt ta mig in i 3D-världen på de nästföljande försöken - inga problem att reconnecta till servern som själv var inne och flög - hoppa in i uppdraget rakt av osv.

Det fina i kråksången (förutom att jag vann vår Nosig-dogfight) :-) var att när man väl var inne i 3D fungerade i stort sett allting felfritt.

Ett kampanjuppdrag hanns med - RedRiver och Lupson (resten hade givit upp vid det laget) körde en OCA-strike mot en Highway strip. En SA-13 site låg äckligt dålig placerad rakt över inflygning till vår IP, och till råga på allt missade jag med min för ändamålet medtagna HARM. Snabbt beslut - offra tid för att flyga runt threat-circlen. Dessutom kom en hel del fientlig jakt norrifrån, men våra andra package-medlemmar verkade göra sitt jobb. 45 sekunder sena dök således Redriver och Lupson ner och placerade 6 BLU vardera på banan:



Eftersom banan verkade slagits ut ordentligt och det fanns mycket jakt i området valde vi att direkt avbryta stridskontakten, dumpa kvarvarande markmålsvapen och på lägsta höjd ta oss ur den absoluta farozonen. I formation åkte vi således hemåt:



15 miles ut från Seoul Airbase kontaktade vi ATC var och en för sig och vi fick perfekt invisning från tornet. Eller perfekt - RedRiver åkte på en "Violation of ATC rules" medan Lupsons plan förintades vid kontakt med landningsbanan.

Facit blev samtliga tre runway sections förstörda och bägge planen (nästan) hemflugna till tryggt förvar.

Som jag sa till Rivvern: Falcon är jäkligt roligt - när man väl är igång...förhoppningsvis åtgärdar den kommande patchen lite MP-buggar, då kan det bli roligt oftare!
« Last Edit: September 04, 2005, 23:42:07 by Lupson »
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Replying to Topic 'F4:AF NoSiG nugget flight ikväll?'
« Reply #9 on: September 04, 2005, 23:49:33 »
Tack gubbar! Det va kul att lira med er ikväll. Förstår inte problemen vi hade. Det har inte hänt innan när vi spelat. Jag Justin, CTRL, Skutte, Loke, Bax har spelat utan problem.. Inte ihops visserligen. Spelade med FT i helgen och då kunde han inte connecta till mig. Det känns som problemet ligger i Brandväggsträsket eller i själva bredbandet.

Det är roligare ju fler man är. Jag är definitivt med nästa gång jag kan!

Control87th

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 886
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'F4:AF NoSiG nugget flight ikväll?'
« Reply #10 on: September 05, 2005, 00:36:47 »
BBB har fungerat uruselt för mig ikväll så det kan faktiskt ha varit en del av problemen. I de 5-6 multiplayersessioner jag kört med AF har jag råkat ut för extremt långsam uppkoppling mot servern. Men det har fungerat.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Replying to Topic 'F4:AF NoSiG nugget flight ikväll?'
« Reply #11 on: September 05, 2005, 06:36:20 »
Quote
Originally posted by Control87th


             BBB har fungerat uruselt för mig ikväll så det kan faktiskt ha varit en del av problemen. I de 5-6 multiplayersessioner jag kört med AF har jag råkat ut för extremt långsam uppkoppling mot servern. Men det har fungerat.



Hmm.... Hade inte horizonten BBB? Va så för oss oxå.

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Replying to Topic 'F4:AF NoSiG nugget flight ikväll?'
« Reply #12 on: September 05, 2005, 09:25:53 »
Jo, BBB här. Jättelångsamt. Skumt. :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'F4:AF NoSiG nugget flight ikväll?'
« Reply #13 on: September 05, 2005, 21:41:17 »
Nu tror jag att jag har rett ut alla brandväggsproblem i alla fall! Får se när det blir provapåkväll igen. Onsdag verkar troligt. Någon mer som är fri och ledig då?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Replying to Topic 'F4:AF NoSiG nugget flight ikväll?'
« Reply #14 on: September 05, 2005, 21:49:05 »
Om jag inte kollar fotboll (zzz) hos en polare, så kan jag tänka mig att testa en sväng.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'F4:AF NoSiG nugget flight ikväll?'
« Reply #15 on: September 05, 2005, 23:48:42 »
Jag lär ju garanterat kolla fotbollsmatchen..men efteråt kanske? Imorgon är det...fotbollsträning...

Nåja, måste ju väga upp mitt datorspelsintresse med lite sociala aktiviteter också. Ibland.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X