F4:AF NoSiG nugget flight ikväll?

Started by ft, September 03, 2005, 16:03:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Hann med ett mission tillsammans med Rivvern innan det var dags för fussball. Rivvern och jag bestämde oss för att slå mot ett SCUD-förband nära FLOT och laddade upp med 6x AGM-65B och 4 st CBU-87. Vägen dit var lugn och fin och redan 30 miles ut kunde vi slå av gasen och börja en sakta dykning, ivrigt letandes mål i DBS1-läge. Problemet var bara - inga stationära SCUDs, däremot ett förband som i formation b-ghög ryckte fram över stäppen. Trots max exp. på AGM-65 hittade vi inga andra intressanta mål och beslöt oss för att bekämpa de framryckande fienderna. Lupson var först ut och sköt metodiskt iväg sina 6 st AGM-65B mot den bakre delen av klungan medan Rivvern sorterade mot de främre. Med gott om tid hann jag också släppa mina två första 87:or där jag belönades med ett par brinnande fordon.

Då öppnade oobserverad AAA eld - full EBK, music on, egress och fort upp till 22000 fot. Beslutar mig för att ta en risk - reengage i hög hastighet med chaff / flares på. Men strax före bombsläpp smäller det till i planet och kontrollerna verkar försvinna. Som tur är svarar kontrollera skapligt och med spaken så långt ifrån mig som möjligt lyckas jag häva tipprörelsen uppåt.

I det läget var Rivvern upptagen med att skydda mig från ondskefulla 29:or på RWR och efter S-J stävade jag hemåt med spaken ifrån mig och rejäl trim. Emergency declare 30 miles ut. I lite lägre farter upptäcktes också ett rejält sidmoment som fick pareras med stora mängder sidroder, kan iofs varit riktigt hård vind också, men det var utan större tillförsikt jag gick in för landning. Till min stora förvåning gick dock landningen alldeles utmärkt, förutom att ATC:n gnällde på "get clearence". Kan varit jag som satte på fel bana, men även Rivvern, som gjorde en normal ATC-inflygning och landning fick bassning av ATC. MP bugg?

Hur som helst - uppdraget blev ett misslyckade då det inte var Scud-förbandet vi bekämpade utan ett artilleriförband på marsch. SCUD:arna hade så vitt jag kunde se förflyttat sig sedan vi lade uppdraget. En sak som däremot var besynnerlig var att samtliga mina 6 Mavericks bommade. Hur ofta händer det? Samtliga sköts mellan 2-6 miles ut på väl låsta, men rörliga mål. MP problem eller slumpen?

Kul uppdrag hur som helst vilket väl toppades av Zlatans fina mål senare på kvällen!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Någon som vill flyga en stund? Jag finns på TS ett tag framöver, kanske även senare ikväll.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Känner mig lite för dålig just nu. (sjuk och dann). Men kanske senare.

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Tänker väl tralla omkring lite så fort jag har fått i mig mat och så.

Vem är Råger och skall han delta?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

SledgeHammer

Det är han med macken. Eller mackan... nu blev jag osäker. :p
Mvh  - Stefan -


Rivvern_

Jag kan tänka mig att flyga ett "nattuppdrag". Vill någon vara med?

Horizon

Kom hem nu men jag är så jävla full att ujag antagligen inte kan skjute en salmmer ens. ha der ssssÃ,¨nra =)

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names