F4:AF NoSiG nugget flight ikväll?

Started by ft, September 03, 2005, 16:03:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Quote from: bALoO on October 21, 2011, 12:28:23
Quote from: Lupson on October 21, 2011, 08:43:06
Snyggt jobbat!

Med reservation för tvättid 20:00 är jag på för lite Falcon ikväll. Gissningsvis från 20:30 och framåt.

(Jag har "bara" 8/1 mbit så är nog bäst att någon annan (förutom CTD-baloo) hostar)

Det har funkat bra när Fluff har hostat. Mig vetligen så har han, som dig, 1 MBit upplänk. Borde räcka gott och väl tycker jag. När spelet kom -98 var de flesta fortfarande modemkorvar. Jag vet inte hur mycket man skrivit om kommunikationen mellan klienterna men de borde väl inte skicka så avsevärt mycket större datamängder idag jämfört med -98?

Med reservation för hur lillan agerar ikväll så borde jag vara igång ungefär samtidigt som dig Lupson. Vore väldigt roligt om vi kunde få till en samlad aktion mot vapenskramlarna i norr.

Lillen fortfarande vaken. Har inte hunnit äta middag än. Så det kan ta ett tag till innan jag kan logga på Falcon.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

Blev flygturer till Nordkorea såväl fredag som lördag kväll.

I fredags manglade vi Koksan (http://yllestrumpan.se/wordpress/2011/10/21/fortsatt-forodelse/). Jag trodde först fluff och jag släppte våra BLU-107 för lågt, men en titt på specifikationerna för durandal ger att lägsta släpphöjd är 200ft. Så lågt flög vi definitivt inte. Kanske var en bugg.

I lördags kväll körde baloo och fluff ett uppdrag i kampanjen innan eder Lupson loggade in. Vi bestämde oss för att köra lite natt-CAS över FLOT. Redan första kvällen på kampanjen har vi slagit ut i stort sett alla fientliga flygbaser i södra Nordkorea. Extermt lite fientligt flyg i luften, således.

Hur som helst tog vi oss ostört fram till målområdet där flera fientliga förband var i rörelse enligt briefing. Men det visade sig vara riktigt svårt att hitta fienderna i mörkret. Till slut fick jag dock upp något som liknade en kolumn fordon på GMT:n. Då upptäckte vi att bestyckningskorpral Fluff hängt på AGM-65B på våra kärror istället för D-versionen. Vi hade dock varsina 4 CBU-87 som släpptes över fiendefordonen, en stridsvagnsbataljon + tross på vägmarsch. Utdelningen blev väl sådär, jag tror vi totalt förstörde ca 10 fordon utan egna förluster. Notera dock att vår AI-wingman sköt och träffade med samtliga sina AGM-65B... bugg?

På vägen hem krockade jag nästan med den här gynnaren:
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

bALoO

Ikväll körde Fluff och jag en vända. Slog ut en radarstation med några GBU-12or. Mavrickarna som vi lastat på användes för att glesa ut fälten av artillerivagnar som fienden ställt upp norr om Seoul.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Lupson

Quote from: bALoO on October 25, 2011, 23:13:04
Ikväll körde Fluff och jag en vända. Slog ut en radarstation med några GBU-12or. Mavrickarna som vi lastat på användes för att glesa ut fälten av artillerivagnar som fienden ställt upp norr om Seoul.

Nice! Kriget snart vunnet? Eller kommer kineserna snart?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

bALoO

Quote from: Lupson on October 26, 2011, 09:30:46
Nice! Kriget snart vunnet? Eller kommer kineserna snart?

Inte riktigt. Första natten är precis avklarad. Fienden har börjat röra sig söderut igen efter att ha stått still under natten. Vi slog precis ut en mindre flygbas och glesade ut leden med lite AGM-65or. Känns som det kommer finnas att göra ett tag till. :)
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Lupson

Jag kikar nog in på lördag kväll för en flygtur om någon är på. Idag (ikväll) är det fotbollsmatch som gäller!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

Har åkt på sån sjuk jägarns nackspärr att jag knappt kan skriva ett kort foruminlägg. Får således hoppa över Falcon ikväll :-(
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

ft

Jag kan kanske återvända till Falconvärlden denna afton. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus