F4:AF NoSiG nugget flight ikväll?

Started by ft, September 03, 2005, 16:03:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Quote from: ft on October 15, 2011, 22:59:08
Raketbrant nivåstegring bland förarna!

Idag hade vi ett fourship mot Kosanbasen. I tidigare uppdrag hade blå sidan tryckt ner det värsta av höghöjdsluftförsvaret, så vi gick in högt och släppte JDAMs på förplanerade mål från FL100. Därefter in med Durandals för att göra processen kort med banorna. Jag tog en träff av något när jag bröt efter min löpa och tappade givetvis avionik och annat lull-lull varför jag styrde hemåt medan Baloo tog över lead. Jag tror Lupson fick en rad Durandals på den resterande banan, med ett öga på en RWR som började larma om annalkande uppvaktning i form av MiG-29:or.

Gissningsvis blev det betydligt svårare att bedriva verksamhet på och från Kosan!

Alla slapp undan MiG-29:orna, men tyvärr fick vi en CTD på väg hem. Man skall nog spara kampanjstatus mellan varje uppdrag om man vill komma någon vart. Frågan är om man kan göra något för att minska CTD-risken. Vi har ändå haft några här på sistone, där både server och alla klienter dykt. Stänga ner allt mellan varje kampanjuppdrag?

Kul var det i alla fall! Fy fasen vad läckert det är med en helt befolkad värld!

Japp, riktigt trevligt och bra utfall. Är 99% säker på att åtminstone 3 av 4 fick iväg sina Durandaler. Kan ha varit baloo som släppte mitten/västra delen av södra banan strax före mig, jag tog östra delen. Ft norra. Tror jonne fick iväg sina också?

Bifogar en skärmdump som jag tog direkt efter jag släppt mina.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

Här är bildbeviset efter ft's och baloo's härjningar den flighten jag var med på. Måste se till att få ordning på mina spakar så även jag kan släppa skrot. Joinar kanske nästa helg igen för ikväll är det ArmA!

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_


Control87th

Försökte få Cougarn att fungera men insåg snabbt att jag lär få sitta hela natten innan alla problem löses. Jag och min M$ SWII är dock redo för kriget ikväll :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



bALoO

Under kvällens vända så fick vägbanan vid Ich'on ta emot en del skrot. Vi "smög" in på 20000 fot. GBU-24or fälldes på kontrolltorn och radar. Banan perforerades med BLU-107or. På väg hem mot Osan så stötte vi på en rote 23or som fick smaka AMRAMs. En SU-25 hann vi också med innan hjulen tog i backen på Osan.

Vi slapp CTDer idag vilket höjde underhållningsvärdet avsevärt jämfört med tidigare kvällar.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Lupson

Snyggt jobbat!

Med reservation för tvättid 20:00 är jag på för lite Falcon ikväll. Gissningsvis från 20:30 och framåt.

(Jag har "bara" 8/1 mbit så är nog bäst att någon annan (förutom CTD-baloo) hostar)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

bALoO

Quote from: Lupson on October 21, 2011, 08:43:06
Snyggt jobbat!

Med reservation för tvättid 20:00 är jag på för lite Falcon ikväll. Gissningsvis från 20:30 och framåt.

(Jag har "bara" 8/1 mbit så är nog bäst att någon annan (förutom CTD-baloo) hostar)

Det har funkat bra när Fluff har hostat. Mig vetligen så har han, som dig, 1 MBit upplänk. Borde räcka gott och väl tycker jag. När spelet kom -98 var de flesta fortfarande modemkorvar. Jag vet inte hur mycket man skrivit om kommunikationen mellan klienterna men de borde väl inte skicka så avsevärt mycket större datamängder idag jämfört med -98?

Med reservation för hur lillan agerar ikväll så borde jag vara igång ungefär samtidigt som dig Lupson. Vore väldigt roligt om vi kunde få till en samlad aktion mot vapenskramlarna i norr.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

ctrl

Utan att påstå att 1Mbit inte duger så måste jag ändå informera om att dagens Falcon skickar ut rejält mycket mer data/tidsenhet än vad 1.08 gjorde (Vilket bland annat medför att vi numera kan flyga tät formation) :D
Control
87th Stray Dogs VFW