Author Topic: Hur pass buggfritt?  (Read 3325 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Hur pass buggfritt?
« on: September 01, 2005, 00:29:01 »
Nu när hösten närmar sig med stormsteg tänkte jag höra hur pass buggfritt BF2 blivit innan jag eventuellt köper det. Hur är det egentligen med CTD'er och annat skit som man inte pallar med? Kanske bäst att vänta tills nästa patch är släppt?

Och sist men inte minst lirar ni fortfarande?

/Christer (a.k.a KeyCat)

« Last Edit: September 01, 2005, 00:33:48 by KeyCat »
>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Replying to Topic 'Hur pass buggfritt?'
« Reply #1 on: September 01, 2005, 00:59:11 »
CTD:er händer inte för min del. Krashar inte alls. Men buggar finns ju åtskilliga..
Du kan nog läsa mer om det nån annanstans. Men detta tycker jag är värst.

Ingame browsern.. Totalt värdelös. Använder i princip bara "connect to IP"

Teamkilling. Folk kan köra på minor som man lagt ut, och sedan straffa en för teamkilling. Likaså om man som commander lägger ut artilleri och idioter rusar rakt in i bombardemanget..

Vapen och fordon. Man kan ibland skjuta ett helt mag i folk utan att dem dör. Folk springer glatt vidare efter att man skjutit dem 4 gånger i magen på kort avstånd med sniperbössan. Fordonen är för klena. Speciellt APC:erna. När man skjuter mot en helicoptor händer det i princip ingenting. Men därimot så är kulsprutan på FAVen (en bil) mycket kraftig och gör mer skada än en apc. Detta är saker som jag tycker måste rättas till.

Vad har jag glömt? Det är säkert massa. Men i dagens läge verkar spelutvecklarna släppa ofärdiga spel. Tex Silent Hunter III. Det verkar vara inne med publik betatestning.

Tråkigt tycker jag... Klart att spel har fel när de släpps. Men inte i denna grad..

Även om jag nästan hoppar sönder tangentbordet och kastar musen i golvet och att vi ibland sitter och svär åt varandra så är det himla kul, när vi NOSIGare jobbar ihop, snackar, kör taktiskt, (tack Salsam för din excellenta ledarförmåga) och äger! DÅ! Då är det kul!!

Hoppas det kommer en tung patch snart!
Annars kommer det väl mods som är bättre än original BF2!

/MVH Danne

Jotte

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2268
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Hur pass buggfritt?'
« Reply #2 on: September 01, 2005, 02:27:15 »
Visst lirar vi, vi väntar på dig Nyckelkatten. :p

griffin

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2776
    • ICQ Messenger - 8955231
    • MSN Messenger - moriarty_@hotmail.com
    • View Profile
    • Zon3.se
    • Email
Replying to Topic 'Hur pass buggfritt?'
« Reply #3 on: September 01, 2005, 09:14:37 »
När brukar ni drabba samman?

/griffin (som just fått BF att fungera någorlunda online)
snappahead

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Hur pass buggfritt?'
« Reply #4 on: September 01, 2005, 11:13:37 »
Måste ändå säga att serverbrowsern fungerar helt okej nu efter patchen, jag har inga problem med den i varje fall.

Syndromet med "odödliga" fiender har jag kanske råkat på någon gång, men det är extremt sällan för min del. Beror förmodligen på "högpingare" med stor packet-loss. Sådana brukar kickas från servrarna tämligen omgående.

Felbalanserade vapen? Visst - men om vapenverkan varit 100% realistisk i spelet hade det nog blivit tråkigt väldigt fort.

TK: Detta vet man ju att dom jobbar på inför nästa patch, men jag håller inte riktigt med om problemet med artilleri. Det är upp till commandern att se till att inte lägga där egen personal befinner sig. Att folk springer in händer väl, men det bör ändå vara ett övergående problem för den typen av misstag gör man inte om många gånger...

Minorna håller jag med om. TK när man förstör ett fiendefordon och egen trupp stryker med i smällen är ett gränsfall.

Jag hade lite småproblem precis i början, sedan patchen släpptes fungerar det utmärkt.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Jotte

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2268
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Hur pass buggfritt?'
« Reply #5 on: September 01, 2005, 13:02:22 »
Quote
Originally posted by griffin


             När brukar ni drabba samman?

/griffin (som just fått BF att fungera någorlunda online)


Brukar finnas folk på TS från 19-20 tiden nästan varje kväll. :)

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Hur pass buggfritt?'
« Reply #6 on: September 02, 2005, 09:48:00 »
Det var bra ös mellan 21:30 - 0:30 igår i varje fall!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Replying to Topic 'Hur pass buggfritt?'
« Reply #7 on: September 02, 2005, 13:10:31 »
Testade BF2 under några timmar hos en polare igår och jag kan säga att det inte blir något köp för mig iaf. Det är ju i stort sett samma sak som Joint Operations som jag försökte få med er på redan förra hösten/vintern. Lite nya fräcka vapen och bättre grafik, men annars i stort sett samma om man ser till det stora hela. Så... jag har redan ödslat tillräckligt många timmar på liknande lir. Tyvärr... Men jag misstänker att ni klarar er bra utan mig ändå. :)

Någon som vill lira F4AF med mig? :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names