Inte LAN, men ändå trevligt!

Started by ft, May 11, 2002, 19:54:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Jahapp, knappt var man uppe ur sängen förrän Weas var i telefonen och berättade att ett gäng var på väg till Linköping för besök på Flygvapenmuseum. Det var jag, Weas, MAS, Paddy, Ola (anrop okänt), ett par juniorer och en oskyldigt drabbad Linköpingsbo som snart skall vara nerdragen i flygsimulatorträsket han med som samlades ute vid FVM.

Mycket gå runt och glo på, peta på och smeka aluminiumplåt blev det. Därefter gjorde några tappra själar ett försök att köpa hela shopen men den långa kön av lågstadieungar på studiebesök gjorde att det ändå blev en eller två prylar kvar. Eftersom majoriteten av oss hade ätit ingen till ringa frukost (även om vissa fuskat och käkat varmkorv på vägen... och andra hade fått i sig sädbaserade livsmedel vars art ni får gissa själva ;)) blev det sedan karavan in till centrum för pizzeria och cafébesök. Hela gänget blev plötsligt rökare dessutom.. hmmm... skumt...

Därefter var det hemfärd. De gick mestadels bra, förutom för Weas och MAS som, trots idogt gestikulerande från undertecknad, prompt svängde in på alldeles galen väg som leder mer hem till mig än ut till E4. Vi får se om de är hemma igen den här veckan eller om vi får vykort från Haparanda... :D

Allt i allt en mycket lyckad sammankomst! Allt som fattades var flyguppvisning och picknickkorg men det kommer. NoSiG-område på alla Nordens flygdagar är ett självklart mål!

      /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Weas

Just så var det, men vad FTÃ,´s egenhäntigt hopkokade teckenspråk verkligen innebär är det väl ingen som kan förstå. ;)

Vägarna svängde lite åt fel håll flera ggr för oss, men vem kunde ana att FVM skulle vara undangömt i ett bostadsområde! :-OO

Nu är vi hemma igen, vykort från haparanda får du väl be dina släktingar om ;)

Srålande väder och trevligt sällskap var det i alla fall, 4 Cougarägare på samma kvadratmeter kan inte vara annat än bra:-I
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Paddy_EAF331

Jag kan bara hålla med föregående talare.
Mycket trevligt som sagt.
Paddy_EAF331

Mas

S!

Jag håller med de föregående talarna och tycker vi det väldigt trevligt.

Bra väder och ett glatt humör och dessutom fyra stycken Cougar ägare vad kan bli bättre ??


Mas EAF T

Mr Jim

Önskar jag kunde varit med. 2 veckor kvar sen äre sommar.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com