News:

No significant change

Main Menu

5000:-

Started by Rivvern_, August 25, 2005, 20:11:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

QuoteOriginally posted by SledgeHammer


            Glöm inte att kika på Gigabytes moderkort innan du bestämmer dig...

Vad är det som är bättre med gigabyte? eller asus abit och allt vad nu heter...

Rivvern_

QuoteOriginally posted by Horizon


          Jag skulle kolla på en låda som är lätt att bygga i (utdragbar bakvägg att montera moderkortet på bla.) samt lätt att ljudisolera. Dessutom skulle jag kika på alternativ kylning för både grafikkort och CPU. Den där medföljande fläkten till "boxade" CPU's brukar susa en del.

Men det är ju jag det... ;)

Utdragbar bakvägg? Har aldrig sett en sådan.. Iaf lådan måste ha ett nätagg annars blir det för dyrt.. Och ett pris runt 1000kr är lagom.

Fläktarna har jag tänkt att byta bort allteftersom.. Vill gärna ha en 120mm till processorn. Men jag tänker inte köpa en sådan utan att veta om den kommer få plats då vissa har problem med dessa.. Grafikkortsfläkten ska testas innan.. Den kan ju inte låta mer än min skrammelignisselvobbelbrummande fläkt till mitt GF 5600 FX.. :P

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

QuoteOriginally posted by Horizon


            "Utdragbar bakvägg":

:)

Hehe.. Ok.. Men så kräsen är jag inte.. Cool funktion dock..

Och vilken gullig processorfläkt du har :?

Horizon

QuoteOriginally posted by RedRiver


           
QuoteOriginally posted by Horizon


            "Utdragbar bakvägg":

:)

Hehe.. Ok.. Men så kräsen är jag inte.. Cool funktion dock..

Och vilken gullig processorfläkt du har :?

Inte har... hade... gammal bild... Volcanon var rolig att sitta och varva upp och ner, men den lät för mycket och kylde inte i närheten av vad min Alpha gör. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

deBug

Om du redan har nätdel så prova att använda den först.
Många rekomenderar kraftigt agg. för nya gf. kort men det går bra att köra på standard nätdelar.
kör mitt ATI X800 pro från ett 240W agg. utan problem.

Rivvern_

Jo.. Men jag måste ha ett nytt nätagg.. Denna burken ska ju fortsätta leva. Fast utan minnen,hårddiskar, och dvd. Det blir till att stoppa i ett billigare minne. 256 eller 512.. Och en gammal sleten 10 gigare..

Tjejen ska få denna.

Men om ingen har något att invända eller har några bättre förslag så kommer jag nog att beställa detta hos Komplett.

Det är ju skönt att kunna fråga sig omkring innan man köper något. Så att det inte blir grisen i säcken.