Battle Of Britain 2

Started by Rivvern_, August 24, 2005, 19:59:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Kollade på dessa filmer.. Ser skitkul ut! Speciellt med 6 DOF! Schysst ljudeffekter med.
Men jag funderar på.. Efterföljaren till IL2 PF. Det ska väl vara Battle Of Britain... Är det detta BoB?

EDIT:  http://www.gamershell.com/news/24265.html

ft

Jag tittade på alla länkarna i ditt inlägg men såg ingenting alls, så jag vet inte riktigt vilka filmer och vilket BoB du pratar om?

Vinkvinkvink... fattade du vinken? ;)

Det är ett BoB på gång, Rowan eller vad fasen det är, som inte är det BoB som 1C arbetar med... eller säger sig arbeta med, jag har inte sett något som visar att de börjat än - men VILL gärna se något om någon har en länk!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Rivvern_

QuoteOriginally posted by ft


            Jag tittade på alla länkarna i ditt inlägg men såg ingenting alls, så jag vet inte riktigt vilka filmer och vilket BoB du pratar om?

Vinkvinkvink... fattade du vinken? ;)

Det är ett BoB på gång, Rowan eller vad fasen det är, som inte är det BoB som 1C arbetar med... eller säger sig arbeta med, jag har inte sett något som visar att de börjat än - men VILL gärna se något om någon har en länk!
Glömde länken..  ;)

Clark

Detta är Battle of Britain från Rowan som började uppgraderas av diverse folk, BMS var inblandade, och som nu ska släppas.
Källkoden för BoB och även Mig Alley släpptes ju för ett tag sedan av Rowan.

http://www.shockwaveproductions.com/bob/

Det är dessutom släppt nu.

/C

Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Jotte

Det är rätt skön atmosfär i spelet. Har bara testat lite grann men när jag inte har FF påslaget så funkar autocenter på min MSSW2 och vise versa. När autocenter är på så ger det en härligt trög känsla i spaken i WoV. Molnen går inte av för hackor och likaså 3d modellerna. Lite kul med ombyte till IL-2 serien, även om WoV inte har någon onlinekapacitet.

Jotte

Efter ytterligare lite tester så har det visat sig ha en irriterande hög frekvens CTD för min del tyvärr. :-/

F16_Filur

Hjälper inte patcharna mot det?

Om du spelade BoB1, är det mest grafiken som skiljer nu, eller har de förändrat även den här strategibiten?

Jotte

Har inte patchat av rutig och randiga själ. Kommer inte ihåg så mkt av strategibiten från BoB1 då jag aldrig pillrade med den. Vad jag kan komma ihåg så skiljer det sig ganska rejält grafiskt i GUI i den delen iallafall. Dock gillar jag flygkänslan i det så det är väl inte omöjligt att jag kryper till korset och "patchar"..... CTD ska ju ha minskat med patcher som släppts men jag är lite skeptisk ändå.