News:

No significant change

Main Menu

Hjälp med router köp

Started by Bax, August 21, 2005, 12:27:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Inser att det måste införskaffas en router till hemmet, har nån erfarenhet av följande:

http://www.ghdata.com/WebShop/Applications/Article/ArticlePreviewForm.php?ID=1219

Av olika topics här har man ju förstått att D-link är ute och Netgear mer kvalité.
Vad jag vill veta är om den fungerar tillfredställande för att konfigurera för Falcon och andra online spel. Dessutom bör den vara överkådlig och enkel att handha.
Alla erfarenheter av intresse.
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


SledgeHammer

#1
Den är bra. Helt OK för det du vill. Läs mer här.

En liten test att läsa.

Kan rekommendera TopCom 3054 eller motsvarande USB/PCI-produkter som ett något billigare men fullt kompatibelt (atheros chipset) alternativ till netgear om du ska ha trådläsa nätverkskort till datorer/laptop.
Mvh  - Stefan -


BEQ

Jag var så missnöjd med WGT624 så jag bytte in den efter en dag till D-links DWL-924. Den går som smort. WGT624 lyckades inte hålla igång vårt ADSL tillfredsställande och pingen var urusel.

SledgeHammer

Det har jag hört av en av mina kompisar som har just WGT624. Han löste det genom att uppgradera till en nyare firmware. Alla fyra jag känner med WGT624or är helnöjda.

En sånhär har jag nu. Funkar utmärkt.

(dvs äntligen bredband i mörka sydöstra Värmland...)
Mvh  - Stefan -


Control87th

#4
Många har problem med D-link. Min och päronens fungerar bra sedan jag sett till att de får tillräcklig ventilation. Detta är absolut ingen rekomendation till att köpa D-link utan endast ett tips på tänkbar felkälla för er som redan har en D-link med problem.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Obizzz

Jag hade en D-link som gick sönder, skickade tillbaks på garanti efter en del snack och krånglade med deras support fick en ny oöppnad förpackning men den fungerade inte ens rakt ur lådan då orkade jag inte ens bry mig längre för de 400kr den kostade utan slängde den... har flera bekanta som också haft problem med D-link men vissa modeller fungerar säkert jag kommer iaf inte köpa något mer från dem :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Bax

Tack för svar
antar att dom har haft probs med den med tanke på följande finstilta text:

**Requires firmware upgrade from the NETGEAR Support web site. Use the easy "Assisted Upgrade" feature.

Skall se om jag kan handla på nån form av öppet köp och hänvisa till att jag måste testa kompabilitet eller nått.

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW