Ny ATI driver ger 10-15% prestanda förbättring i LOMAC

Started by deBug, August 15, 2005, 21:05:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

deBug

Hej.
För er som Kör ATI kort med LOMAC så kan det vara bra att veta att ATI har lagt in optimeringar för LOMAC i den senaste CATALYST 5.7 drivern.
Enligt tester ger det 10-15%  FPS ökning.
läs mer här

//deBug

Horizon

Schysst, la in 5.7 igår. Ska installera LockOn och kika lite. Svara nu på mitt PM, deBug. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Tack för tipset. 10-15% kan verkligen behövas, även om några procent på ingenting inte blir så mycket :D

Sen är det alltid lika spännande, varje gång man uppgraderar catalyst är frågan vilka spel som går bättre, vilka som går sämre och vilka som slutar fungera helt :p
snappahead

Obizzz

Jag vet att jag uppgraderade drivisar en gång och vips gick lomac skitdåligt så jag gick tillbaks igen tror jag har de drivisarna än då jag inte haft några problem
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

deBug

QuoteOriginally posted by Horizon
            Schysst, la in 5.7 igår. Ska installera LockOn och kika lite. Svara nu på mitt PM, deBug. :)
Sorry att jag missat ditt PM, har inte varit inne på NOSIG på ett tag.
Gå nu in och läs svaret!:)

deBug

QuoteOriginally posted by griffin


            Tack för tipset. 10-15% kan verkligen behövas, även om några procent på ingenting inte blir så mycket :D
Tydligen skall man få mest förbättring där det behövs mest tex vid overcast.

Sen är det alltid lika spännande, varje gång man uppgraderar catalyst är frågan vilka spel som går bättre, vilka som går sämre och vilka som slutar fungera helt :p
Enligt ATI Så skall det ge förbättringar på all spel som kräver mycket av kortet, tex vid höga uplösningar och med maxade inställningar, läs ATI:s relase notes för 5.7:an. Vissa spel får 40-50% FPS ökning så förhoppninsvis så skall alla spel få ett lyft med 5.7:an

deBug

Ville bara passa på att varna att jag inte kunde köra MOHAA efter 5.7 install Så det är all ide att skapa en "restore point" innan ni uppgraderar .
Jag är tillbaka med min gamla driver eftersom jag inte vill vara utan MOHAA

//Harry