Author Topic: On-line spelande  (Read 5942 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

SledgeHammer

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2786
    • ICQ Messenger - 1590419
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'On-line spelande'
« Reply #16 on: September 07, 2005, 20:10:55 »
Allvarligt, om ett spel KRÄVER mer bandbredd än 0,5Mbps så har någon festat till ordentligt när de skrev nätverkskoden...
Mvh  - Stefan -


Jotte

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2268
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'On-line spelande'
« Reply #17 on: September 07, 2005, 20:20:14 »
Jag hade laggigt också tills jag drog ner till 1024x768 och allt på medium, plus att jag stänger av mitt antivirus (Telia) när jag spelar numera. Nu flyter det utan något mer än det vanliga lagg man får räkna med online. Det laggar/Warpar väldigt lite totalt sett i BF2 när vi spelar på svenska servrar.

Jag har en P4 2.8/800 1 GB RAM, GeForce 6800GT och ett SB 5.1 Live/digital vilket ju i dagsläget inte längre är direkt någon mosterrigg. Kör med 2x på både kantutjämning och filtering.

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'On-line spelande'
« Reply #18 on: September 07, 2005, 23:44:59 »
Hej Zebra!

BF2 laggade som fasen innan jag skaffade totalt 1 GB RAM. Eller laggade...lagg är när nätverksöverföringen inte räcker till. När hårdvaran inte räcker till heter det något annat..hackar brukade jag säga förr...nätkoden i BF2 är överlag riktigt bra, 512 kbit bör vara det minsta problemet.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

henk

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 51
    • View Profile
Replying to Topic 'On-line spelande'
« Reply #19 on: September 08, 2005, 14:35:10 »
Det hackade en hel del för mig innan jag också skaffade tot 1gb RAM.
Kanske borde köpa det men jag blev inte så fångad av spelet, inget fel på arkadstil men spelet blir vad folk gör det till. Undrar om ni hänger på någon server med bra medspelare eller hur står ni ut med de oseriösa?

Jotte

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2268
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'On-line spelande'
« Reply #20 on: September 08, 2005, 16:29:47 »
Vi brukar spela på Sandvikens BF2 server. Där har hittills (peppar peppar, ta i trä) varit ett minimum av idioter på den. Har testat ett flertal andra servrar när jag lirat själv och det är många servrar som är helkass med massor av folk som gör allt de kan för att utnyttja svagheter i spelet och uppträda allmänt osportsligt.
Vi har även spelat endel på Heros Must Conquer servern och även den håller god klass även om 64 spelar på vissa banor tenderar till att det blir mer ner med pannbenet och kötta än tid till sammarbete och listig taktik. Det är bara att titta in på TS och fråga vart folket är någonstans. :)

I längden är ju BF2 ett enhanda spel men som omväxling på mer komplicerade och/eller realistiska spel är det ett utmärkt alternativ för min del. Dessutom gör poängsystemet på de rankade servrarna det lite extra kul. :)

zebra

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 627
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'On-line spelande'
« Reply #21 on: September 08, 2005, 16:31:31 »
Tack för all feedback.

Haaaa ,,:)  Lekte runt lite igår kväll och det fungerade mycket bättre än tidigare. Lite laggigt med uppkopplingen ibland men klart bättre än tidigare.  Detta utan att jag gjort några ändringar i inställningarna.  Jag har 1Gb i Ram och grafikkortet är ett ATI Radeon (Excalibur) 9600XT.. 256MB DDR. Inte det bästa kanske, men dock fullt tillräckligt för mina behov.. Jag tror att det ska vara helt ok för BF2.

Henk,,, Det låter klart intressant med lite "seriöst" krigande. Igår var det mest en massa lone-wolfs som sprang runt och sköt. Alla vill ha flyget eller helikoptern så samordningen var minimal. En pluton under en befälhavares ledning skulle sitta kanon...  Använder ni com'en som finns i spelet eller är det bara TS som gäller???

Z.

Jotte

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2268
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'On-line spelande'
« Reply #22 on: September 08, 2005, 17:14:34 »
TS är det vi använder och sen peka-klicka systemet som BF2 har. BF2s inbyggda VoIP använder vi inte.
Bäst samordning brukar det bli de gånger Salsam eller BEQ tar på sig führerhatten. Då brukar roligt bli jätteskoj. :D :)

henk

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 51
    • View Profile
Replying to Topic 'On-line spelande'
« Reply #23 on: September 09, 2005, 12:11:46 »
Ser rätt dyrt ut fortfarande, inte under 400 kr.
Vad betalade ni?