Två styck 256MB PC3200 (400MHz) DDR

Started by Horizon, July 28, 2005, 14:51:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

QuoteOriginally posted by Horizon


            Ungefär så ja. Kom ihåg det pöjkar. ;)

Tror du de passar fint i en PII:a?? Fick en av en polare nyss.. Vet dock inte mhz eller motsv. men det satt nog 2 128mb i..  Och det är ju samma anslutning som på min... vad ska du ha fö dem? Nu snackar vi billigt här. Har inte ens råd att åka på en campingsemester till skåne med min flickvän.. Och det är ganska sorgligt.


Horizon

Nej de passar inte till ett moderkort med en PII. Då får du leta efter PC100- eller PC133-minnen skulle jag tro.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Det skulle ju gå att stoppa i dessa. Det är ju precis samma anslutningar... Men.. det kan hände det inte va en PIIa.. Får reda på det i helgen!

Horizon

Hmm, en PII-baserad dator med DDR-DIMM. Det skulle jag vilja se... :)

Du behöver antagligen 168-pins moduler, medan de jag säljer är 184-pin, så det blir svårt att montera (fast jag har hört att det går med en del våld ;) ).
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dubble0zero

Hehe, nu har du läst min tråd om när jag brände min fars moderkort, det går att montera (utan för mycket våld), men det blir inge vidare resultat... ;)
...000... =)

Horizon

Hehe, så kan det gå... :)

Hur som helst är minnena nu sålda till en kille på Nordic Hardware's forum.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

Jag spammade inte Herr Mellis, jag gjorde bara som min svåger när de nyligen köpte ett hus i Grundsund... jag la ett skambud. :D :p

Horizon

Lurade någon stackars gammal stofil som skulle in på hemmet. Skämmes tammefaen... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names