News:

No significant change

Main Menu

LA-5 vs Mig3U och BI-1

Started by Wasp_EAF331, May 10, 2002, 10:46:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wasp_EAF331

Hej på er alla, jag har en fråga till er som har att göra med weapon buttons i IL. Jag har även postat denna på Ubi och Simhq men inte fått något vettigt svar ( i mitt tycke ).


La-5 Mig-3U och BI-1 har alla bara 2x20mm shVak som beväpning eller hur?  Men när man flyger och skall skjuta så i La-5:an så behöver jag hålla in weapon 2 knappen men i dom andra två så går det bra med weapon 1 knappen, varför denna olikhet mellan dessa när dom har samma beväpning ???

Vore kul om någon KAN och VET varför det är så.

Mikke_EAF331

Tänkte på en sak när jag flög LA-5 igår och tittade ner i cockpit. På stickan så sitter det faktiskt två avtryckare, men det är förstås bara tvåan som är kopplad till nåt.

Skulle kunna vara så att den version av LA-5 som finns i IL har fått sina kulsprutor bortmonterade, och dom lata ryssarna ides inte koppla om på spaken... ;)
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Wasp_EAF331

Den var ny Mikke :D  Men det börjar närma sig sanningen tror jag. Fanns det någon version av LA-5 som hade Mg?


Jotte


Wasp_EAF331

Jotte du som sitter inne med mer info om planen i IL-2 än jag har du någon förklaring till detta fenomen?

Inte för att det stör mig alltför mycket men jag blir bara så nyfiken varför detta sluppit genom hela beta testningen och sen bara fortsatt...

Jotte

#5
Har själv anmärkt på det under betan. Det var ändrat i en av patcherna har jag helt för mig (1.02 eller nått) men nu är det tydligen tillbaka igen. :-/  Då var det ändrat så att La-5FN's kanoner var mappade till primära avtryckaren automatiskt så att säga.

Btw det finns numera en kontroll för "fire 1+2" i Il-2's inbygda meny. Jag har skjuta bara ksp på en andrahandsknapp medan jag har den ovan nämda på avtryckaren.