News:

No significant change

Main Menu

Favoritkärra?

Started by ft, February 13, 2002, 11:22:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ft

Vad föredrar ni att flyga? Jag tycker mig se en viss övervikt av LA5FN?

Personligen sätter jag mig gärna i en Yak-7B, gillar hur den ser ut och hur den flyger. påminner om min gamla favorit P-40. Stor klumpig sak, inte snabb i vändningarna direkt och alldeles för lite ammunition för mig som lärt mig "spray & pray" i AH och WB och inte kan skjuta för fem öre... men den rollar rätt bra ändå och det är skönt när man nitar en Bf109 med kanonen!

Mvh,
 /Fredrik

(Ã…h, word wrap fungerar! :))

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

radek

Yak 3 hela vägen för mig. Bästa prop kärran någonsin imho.
Och snyggaste. Synd modellen i spelet inte riktigt fångar dess rena skönhet.
Jo många la5 blir det. Folk hör på messageboarden att den är bäst och kör den istället för att testa alla och bilda sig en egen uppfattning.
olika plan är olika bra med olika inställningar på servern också.

Mr Jim

Me-109F-2 eller G-2. Väntar även med glädje på Fw-190D-9 som tydligen ska göras flygbar av Olegs gäng. Men Yak-3:orna anser jag är betydligt mer farliga än La-5:orna iallafall online. Hemska små myggor är dom ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Mr Jim

Yak-7B:an är oxå faktiskt en favvo eftersom den till skillnad från Yak-1B:an kan bära 6 stycken raketer. Jag har för mig att 7:an faktiskt är en tvåsitsig trainer version av Yak-1:an men att kriget gjorde så att dessa fick användas som jaktplan.

ALltid lika grymt faschinerande att krypa upp bakom en bombare och avlossa 2 raketer. Synd bara att jag alltid har en tendens att flyga rakt in i söndersprängda vingar ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

ft

Yak-3 har en sak som verkligen talar för dem - de är ruskigt vändbara! Man kan vara defensiv hur länge som helst och bara vänta ut ett misstag eftersom de är så hala. Har iofs inte flugit dem så mycket men jag var riktigt, riktigt imponerad. De är ju också förhållandevis sena. Hade lite problem att gå på offensiven i en Yak men det berodde nog mer på min egen ovana.

Raketer? Hmm, tror jag måste hitta flygtid ikväll! :D

    /Fredrik

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Jompalainen

Bf 109 G-2. Det skall vara lite utmaning att flyga ;)


Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

loke

#6
MiG-3U. Det är nästan det enda planet jag flyger och jag känner att jag börjat lära mig den rätt bra.

Jag har svårt att förklara extakt vad det är som gör den så trevlig. Det som jag tycker är dess svaga sida är kanonen som gott kunde vara lite kraftfullare. Det är dock ett bra sätt att öva sin träffsäkerhet, kunskap som gör en väldigt farlig när man flyger i ett plan med bättre vapen.

radek

Mig3U är en extremt farlig och underskattad kärra.
Man får itne låta den överhetta och kanon hits i tankarna får den att brinna direkt.
Men 2 shvaks och massor av ammo har den.
Den har också förmodigen den bästa kontinuerliga svängradien utav alla plan i il2.
Horizontella fighter ska man dock undvika.
Duell flygplan av högsta rank helt klart men inget jag vågar ta in i en hårboll.