News:

No significant change

Main Menu

Google earth

Started by AndersO, July 11, 2005, 12:23:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndersO

Rätt skojj, speciellt om man slår på 3d buildings å kör "flyg vy". :)

http://earth.google.com
ââ,¬Å"I will make weapons from your booones!!ââ,¬Â

Control87th

Kul, ser några draken på Halmstad :)
Fast bilderna verkar vara lite äldre, huset jag jobbar i nu, är en byggarbetsplats på google :-OO
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



AndersO

#2
Antar att de väntar på att bli skrotade, för de är väl i Halmstad dom gör de?! :-/
Ser ut som dom bränt upp en 37:a där också?!.. ajaj. Vi borde ha en öken för långtidsförvaring istället. :)
ââ,¬Å"I will make weapons from your booones!!ââ,¬Â

Horizon

Det är Swebeast och RedOne som eldar flygplan i Halmstad. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

Ja de är ena riktiga elakingar :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Nu har jag också testat. Riktigt kul när man hittar ställen som är bra kartlagda med satellit. Tyvärr verkade jag inte få någon bra upplösning på Göteborg, men Halmstad gick tydligen fint. Varför?

Inte heller norra Gotland där min mamma bor gick att få skarpt, men det området kanske inte är så intressant för satelliterna att kika på. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

Detta var mkt skoj, men har för mig att det har nämnts tidigare om nån motsvarande hemsida med betydligt högre upplösning på stora städer etc tagna med kommersiella satelliter, nån som vet vad jag söker? Farsan tycker detta är jättefräckt, kul att underhålla honom i sin ovishet ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Rivvern_

QuoteOriginally posted by Mr Jim


            Detta var mkt skoj, men har för mig att det har nämnts tidigare om nÃ¥n motsvarande hemsida med betydligt högre upplösning pÃ¥ stora städer etc tagna med kommersiella satelliter, nÃ¥n som vet vad jag söker? Farsan tycker detta är jättefräckt, kul att underhÃ¥lla honom i sin ovishet ;)

Lantmäteriet? ....