Terrorist Attack i London!

Started by zurgoth, July 07, 2005, 12:39:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zurgoth

Kom inte som någon överaskning, men lika tragiskt ändå :(

Rivvern_


granQ

sa igår när London fick OS att borde tagit i Paris för dom tillskillnad från övriga som tävlade "Madrid, London, New York" är inte så poppis bland en del herrar, nu tror jag inte usama och dom slår till under OS. Vågar nästan sätta pengar på det om jag inte hade varit så fattig.

Som alla säger så är det alltid tragiskt, när någon dör i familjen spelar det mindre roll om hurvida det rör sig om galna terrorister eller folk som skyddar sig från galna presidenter. Tyvärr så överlever "alltid" makthavarna sina beslut medans folket får betala, om det är civila  i London eller civila i irak.. Usama och Bush går fria.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Jotte

Det är intressant att se hur mycket mer samlade/lugna Londonborna är än folk vid tidigare attentat.

SledgeHammer

Kan det vara så att de varit med om samma lika tidigare? IRA...

I början av -90 nånting var jag på en intressant tur till London. En järnvägsstation, en Burger King och en OXA på ett tunnelbanetåg. Och det bara på en fredag-lördag.

(Sen heter det "Terroristattack i London!", särskrivningspolisen krigar mera... ;) )
Mvh  - Stefan -


Horizon

QuoteOriginally posted by SledgeHammer
I början av -90 nånting var jag på en intressant tur till London. En järnvägsstation, en Burger King och en OXA på ett tunnelbanetåg. Och det bara på en fredag-lördag.

Tog du på dig kevlarvästen och hjälmen och satte dig ner för att desarmera? ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

=) Nä. Men jag var på stationen och väntade på ett tunnelbanetåg som skulle komma om 5 minuter. 25 minuter senare tyckte jag och kompisen att det var väldigt låååånga 5 minuter så vi bestämde oss för att promenera. Precis när vi kom upp svärmade polisen dit och stängde stationen. Intressant när alla korsningar och gatbitar i anslutning till tunnelbanestationer är stängda i London. Man får gå lite omvägar då. Ännu intressantare var det när man hörde på nyheterna på kvällen om att de hittat en bomb på just den stationen...
Mvh  - Stefan -