Lead Pursuit har haft en bra start men...

Started by KeyCat, July 07, 2005, 02:54:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

...följande står att läsa på deras web-sida idag och kommer garanterat att generera kraftig motvind - Bad move IMHO!

Quote
NEWS UPDATE: 6TH JULY 2005

Lead Pursuit would like to remind all current owners of Falcon 4.0 and Falcon 4.0: Allied Force that they are bound by the EULA they accepted when they loaded the product onto their PC.  There are no exceptions to this.  Atari and Lead Pursuit will vigorously defend their intellectual property.  This includes modification or redistribution of any portion of Falcon 4.0 and Falcon 4.0: Allied Force.

Speciellt som det verkar som de retroaktivt gör alla moddar till Falcon 4 olagliga!? Vad detta leder till i längden är det nog ingen som vet, vi kan ju alltid hoppas på ett klargörande från Atari/LP...

Det behöver ju inte tvunget vara en dålig sak (hmm förutom det där retroaktiva då) men det beror helt och hållet på vad LP har för planer med F4:AF framöver. Tror dock att reaktionerna från många kommer att vara starka, åtminstone initialt.

Tror jag sätter på en stor kanna kaffe, stoppar in en stor snus och lutar mig tillbaks för det kommer garanterat bli ett par heta veckor i diverse forum :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

zurgoth

Redan börjat på frugals...
Dags o fixa Popcorn & öl :D

Man får inte glömma att det finns högre makter bakom Lead Pursuit, tror nog att dom personligen hade gärna lämnat Falcon 4.0 fritt för moders, men Atari har nog en helt annan syn på det hela. Atari äger rättigheterna vad jag förstått och det är dom som bestämmer...

Jag hoppas dock det går bra för F4:AF & Lead Pursuit eftersom dom kommer ha möjligheter (tack vare rättigheter till falcon 4.0) att lyfta F4 ännu högre...

Ny grafikmotor på den nuvarande campaign motorn.
Ny campaign motor på den nya grafikmotorn.
Nya theaters, nya plan, med mera.
Allt samlat under samma QA.

Man kan drömma iaf :D

ft

Å andra sidan: Om de släppte moddandet fritt - hur många veckor skulle det ta innan de första trevande stegen ut på golvet togs igen i "The Falcon Dance"? Inom dagar skulle vi ha inkompatibla versioner.

Min förhoppning är att de är lyhörda för vad vi vill ha och för in det på ett kontrollerat sätt. Det som orsakade det myckna moddandet var ju att den främsta och i princip enda produkten på marknaden för high-end PC fast jet-simulatorer var helt utan support.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Rivvern_

Jag tycker det verkar jättebra! OM LP utvecklar spelet så spelarna håller sig lagom nöjda. Då slipper vi problem som fanns till förra Falcon. Tex femtitolv olika patcher och inställningar som hindrade MP spel. Då har vi oxå ett spel som går stabilare.

Det borde vara så att moddare gör mods, och LP inkluderar dessa i officiella patcher. Låter hårt för ett sådan community som F4 har men jag tror det skulle bli mycket bättre om det funkade.., Jag kan ju säga att jag har inte spelat det så mycket och det beror på allt stök och bök.. Nu är det smidigt :D

Nu vet ju inte jag hur det blir med uppdateringar till spelet osv.. Kan ju alltid hoppas det.

zurgoth

Vissa mods borde vara enkla att ha helt fritt så som skins och sounds. Problemet för Atari/LP är väl att alla nuvarande mods är konkurenter till F4AF, dock är ju lite competition bara bra. Modning behöver inte vara en dålig sak bussineswise, HalfLife borde vara ett bra exempel där försjälningen levt vidare tack vare CounterStrike.

Personligen är jag tacksam för alla mods som kommit ut till Falcon4 under åren men hoppas att LP är starten på något nytt och kontrollerad utveckling av Falcon 4.0 där alla spelar med samma version för stabilitet.