News:

No significant change

Main Menu

Thrustmaster Cougar

Started by zurgoth, July 05, 2005, 10:22:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zurgoth

Tjo!

Man blir lite sugen på en Cougar nu med Falcon4 Allied Force, sitter för närvarande med en Saitek X36 (USB versionen) och måste säga att jag är mycket nöjd med den, bra hotas för pengarna man investerade.

Någon här som har en X52? Dom har tagit bort rudder från throttlen right?

Tycker rudder funktionen på X36 och X45 serien är en mycket bra lösning....

Nån som har rudders till Cougar och kört det med F4AF?

//zurgoth

loke

QuoteOriginally posted by zurgoth                Tjo!  Man blir lite sugen på en Cougar nu med Falcon4 Allied Force, sitter för närvarande med en Saitek X36 (USB versionen) och måste säga att jag är mycket nöjd med den, bra hotas för pengarna man investerade.  Någon här som har en X52? Dom har tagit bort rudder från throttlen right?  Tycker rudder funktionen på X36 och X45 serien är en mycket bra lösning....  Nån som har rudders till Cougar och kört det med F4AF?  //zurgoth

Jag har en Cougar med Simped vario pro pedaler. Dessa pedaler har analog anslutning och fungerar perfekt med Cougar (de blir en extra axel och kan därmed programmeras precis som alla andra funktioner på din cougar).

Dock så är det inte ett billigt kalas. Skaffar man en cougar så måste man nog uppgradera eller byta ut gibal-mekanismen. Själv har jag bytt ut mekanismen mot en tryckkänslig sensor. Spaken rör sig alltså inte alls länge utan den känner av hur hårt jag drar i den. Jag är mycket nöjd med den, och det är händelsevis exakt så den riktiga F16-spaken fungerar. Tyvärr verkar webbsidan ha försvunnit så jag vet inte om den säljs längre.

Obizzz

Tror att den går att få tag på de verkar har gjort om sin hemsida men den finns bara på spanska just nu

www.realsimulator.com

Köper man en cougar utan att modda den kommer man bli besviken förr eller senare tyvärr

billigast på cougar verkar komplett.se vara

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=107928&cks=PRL
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

zurgoth

Spanska är inte min starka sida :) men dom verkar ha en del intressanta prylar. Vad för moddning är det du tänker på? Det som Loke sade alt. byta pottarna? Jag vill nog helst ha nått som inte krånglar, lite moddning kan man väl tänka sig.

Tror jag ska köra vidare på min X36 ett tag och se hur det funkar, men blev lite sugen när man läser om "Cougar" uppsättningen i F4AF manualen.


Obizzz

Jag har samma mod som Loke, köpt från realsimulator ca 250 euro kostade den sist jag kollade (200 när jag köpte)

realsimulator finns kvar, Manuel som driver företaget finns på frugalsworlds forum realsim har en egen underavdelning där
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

loke

QuoteOriginally posted by Obizzz                Jag har samma mod som Loke, köpt från realsimulator ca 250 euro kostade den sist jag kollade (200 när jag köpte)  realsimulator finns kvar, Manuel som driver företaget finns på frugalsworlds forum realsim har en egen underavdelning där

Jag skulle behöva en mod för throttle dock. Potten har gått sönder en gång, och då fick jag en ersättning från TM eftersom jag fortfarande hade garanti. Var det inte tal om en mod som bytte ut pottarna mot någon annan typ av sensorer? Var det hall-sensorer kanske?

Obizzz

När realsim fortfarande hade den gamla sidan kvar var det tal om en ny mod men det har väl inte hänt så mycket.

Cubpilots mod finns kanske fortfarande att tillgå den ersatte ju poten med en hallsensor
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Weas

Ursäkta mig, hrm hrm...
Jag har en omoddad orginalcougar, och den fungerar utmärkt fortfarande, även jag fick byta min throttlepot, men övrigt är den hundra...
Nordic Simulator Group
www.nosig.se