News:

No significant change

Main Menu

Ett par frågor om PF

Started by F16_Filur, June 26, 2005, 04:36:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Filur

Var jag än kollar info om PF så står där inte om det är en add-on som kräver FB i grunden, eller om den även funkar som en "standalone" sim i sig?

Har för mig jag läst nånstans att de fixade de överdrivna mynningsflammorna i PF. Stämmer det? Var det med från början eller kom det först med någon patch? och till vilken grad är det förbättrat?

ctrl

Svaret är nej men ja... Det är en standalone, men kör man den som stand alone så är man inte kompatibel (för multiplayer) med de 99% som kör med en merged installation.

Om du med mynningsflammorna menar de helt sjuka flammorna som totalt bländade me109 piloter i original IL-2 så är de sedan länge borta.
Control
87th Stray Dogs VFW


F16_Filur

Ok, tack... men om den mergade och online... spelar det roll om det är FB+AEP+PF eller bara FB+PF?

De helt sjuka flammorna var i alla fall fortfarande kvar i FB+AEP, så undrar bara av ren nyfikenhet om detta var fixat redan i PF 1.0? IIRC så blev flammorna än värre i FB jämfört med original IL2 :)

Rivvern_

QuoteOriginally posted by F16_Filur


            Ok, tack... men om den mergade och online... spelar det roll om det är FB+AEP+PF eller bara FB+PF?

De helt sjuka flammorna var i alla fall fortfarande kvar i FB+AEP, så undrar bara av ren nyfikenhet om detta var fixat redan i PF 1.0? IIRC så blev flammorna än värre i FB jämfört med original IL2 :)

Jag tror du behöver FB+AEP+PF. patcha behöver du inte göra förrens FB+AEP+PF.

F16_Filur

Ja, ser nu i PFÃ,´s readme fil att enbart FB+PF är inget alternativ.

F16_Filur

Ny fråga - laddade ner z_IL2FB-AEP profil för Cougar och som i de flesta för IL2 finns en settings.ini med. Står i readme att:

QuoteYou want either to put settings.ini into your \IL-2 Sturmovik Forgotten Battles\Users\[your pilot name here]\ directory

Nu har jag skapat en pilot som heter " Edgar Rice Burroghs " men i min userfolder finns ändå bara en mapp some heter "Doe" och där finns också den enda settingsfilen. Vidare finns två filer i Userfolderna - default och all. All ser ut som följer:


     doe Edgar Rice Burroghs
    [current]
     0

    Jag bytte ut den nya settings.ini mot den gamla i doe-mappen, men detta verkar inte reflekteras i GUIÃ,´ets controls. Ok, ska det skapas en ny folder med ens pilotnamn, och var ska man lägga en ny settings.ini för att den ska få effekt?

F16_Filur

Fixat. Funkar så att skriver man över John Mad Doe med ett nytt namn hamnar settings ändå i Doe mappen och ingen ny skapas. Man behöver skapa en helt ny pilot.