News:

No significant change

Main Menu

Ny dator och gameport

Started by Bax, June 20, 2005, 18:38:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Har ett problem som nån kanske kan hjälpa mig med ?

Försöker köra FB + AE + PF + patch 4.01 med brossans dator men får ett kymigt fel med joystick i gameport.
Får återkommande sticky keys - inte så kul när rodret eller trigger hänger sig.

Datorn är en ny Dell med PCI express och grymmaste kortet osv
Joysticken är en CH throttle / sticka kombination på gameport (en kabel kopplas oxå i serie med tangentbordet)
Jag misstänker PCI express som har förmåga att blockera PCI bussen (ljudkortet/gameporten sitter där)
Win XP är inget problem om man inte försöker programmera och det hela fungerar utmärkt i andra kombinationer utan PCI express.

Vet nån något enkelt sett att resursfördela PCI bussen på ?

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_

QuoteOriginally posted by Bax


            Har ett problem som nån kanske kan hjälpa mig med ?

Försöker köra FB + AE + PF + patch 4.01 med brossans dator men får ett kymigt fel med joystick i gameport.
Får återkommande sticky keys - inte så kul när rodret eller trigger hänger sig.

Datorn är en ny Dell med PCI express och grymmaste kortet osv
Joysticken är en CH throttle / sticka kombination på gameport (en kabel kopplas oxå i serie med tangentbordet)
Jag misstänker PCI express som har förmåga att blockera PCI bussen (ljudkortet/gameporten sitter där)
Win XP är inget problem om man inte försöker programmera och det hela fungerar utmärkt i andra kombinationer utan PCI express.

Vet nån något enkelt sett att resursfördela PCI bussen på ?

mvh
Bax


Skaffa en X52 istället! Funkar kalas! :D

RAY

Saitek e för noObs ;)

gå in här http://www.ch-hangar.com/news.php  sedan klicka på forums, mycket bra support där!

Bax

Tack för tips, men jag är som sagt sågott som hundra på att det är PCI express som strular till det och skulle vilja lära mig någon metod för att styra resursdelningen på PCI bussen så som har diskuterats här på forumet nånstanns innan. Jag kommer därimot inte ihåg vad den diskutionen gällde !?
Om det nu är det som är felet så kunde man kanske komma fram till en inställning som kunde funka med en hyffsad bandbredd till grafikkortet.
Kombinationen Sticka/throttle har jag kört på många P4 med WinXP utan problem, även IL2.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


KeyCat

Bax,

Ledsen att jag fångar denna tråden lite sent, problemet är kanske redan åtgärdat?

Hur som helst... Jag misstänker du menar tidigare diskussion om "PCI Latency Tool" som du hittar här...

PCI Latency Tool 2.7

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Bax

Haha, tack Keycat !
Problemet kvarstår fortfarande så det kan vara intressant.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


SledgeHammer

Du misstänker alltså att PCIe står för problemen?

Det tror inte jag. PCIe är ju en seriell point-to-point förbindelse och inte en buss som PCI.

http://www1.us.dell.com/content/topics/global.aspx/vectors/en/2004_pciexpress?c=us&l=en&s=corp
Mvh  - Stefan -