News:

No significant change

Main Menu

AIM-120 användning

Started by simulacra, June 16, 2005, 15:56:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Slammer87th

#72
Kan inte låta bli att pusha lite för Falcon! Särskilt nu som ytterligare en version hittat ut på nätet!

Körde nÃ¥gra riktigt kul mission igÃ¥r! Bl.a. ett trevligt upplägg som kan betraktas som en variant av "capture the flag". Red vs. Blue med varsin human 4-ship och en vardera ren AI-flight . Eftersom det nu gÃ¥r att lägga ut egna linjer via DTC (Data Transfer Cartridge) sÃ¥ presenteras en rejäl box ca 80x40 miles i HSD:en med ett blÃ¥tt respektive rött mÃ¥l i slutet av den fientliga halvan pÃ¥ boxen, samt ett antal röda respektive blÃ¥ SAM-threats i boxen.      Eget flygfält ligger en bit utanför boxen och ingen fÃ¥r passera över sidlinjerna. Primärt gäller att slÃ¥ ut det prioriterade mÃ¥let och Ã¥tervända hem med sÃ¥ mycket flygplan som möjligt i övrigt är taktiken fri! Riktigt skoj mission och kul som omväxling till ren coop mot AI!

Körde också ett mission med sweep, två rotar CAS och en "FAC" som datalänkade mål till CAS-rotarna som låg i hold i avvaktan på målinvisning! Konstaterade att det krävs att man läst in sig ändå bättre på hanteringen av länk 16 och datalänkning av cursor- respektive steerpointpositions ;)

Det blev avslutningsvis också några 2 vs. 2 och det är bara att konstatera att mot humans i samma flygplantyp och vapen (F16, 2 slammers, 2 heaters var och setup 40 miles) blir det intressanta engagements och lysande möjligheter att testa grinders, cranking, beaming m.m.

/slammer :D

Andreas

Oooh vad det kliar i fingrarna av att läsa det där Slammer. Dock så har det inte blivit något flyga av sedan november pga trasig jojje... :-/


Dock hade jag stora planer för att söka till 87e men formuläret har varit stängt länge nu...

QuoteThe 87th Application form has been temporarily disabled

Är det pga av den läckta OF-betan?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

ctrl

87th har haft näst intill intagningsstopp i ca 2 år nu.... varför kan inte diskuteras på öppna forum :-OO
Control
87th Stray Dogs VFW


Slammer87th

#75
Control sluta himla :-OO med ögonen nu GGG ;) skämt åsido så vet du att vi har ganska lika syn på det där :p

Andreas, ta en kontakt direkt med mig om du är seriöst intresserad!

/slammer


Anders R

Skulle vara kul att vara med, men jag får nog damma av mina kunskaper först :-)

zebra

Som sagt,, är ruggigt sugen så så snart som jag
kan blir det flyga av.  Antingen den nya versionen som ni
pratar om eller så kommer det snart en update av F4AF- 1.10

Typiskt att jag måste börja tentaplugga snart.

z.