Author Topic: Battlefield 2  (Read 19134 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 873
    • View Profile
    • Email
Battlefield 2
« on: June 12, 2005, 14:22:35 »
Någon som har tankat demon och provat? Jag tycker det är grymt kul. Speciellt med det nya interfacet.

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Battlefield 2'
« Reply #1 on: June 12, 2005, 14:27:24 »
Har testat en del. Det är rätt lattjo, men samtidigt känns det buggigt. Kanske inte inne i spelet, men i gränssnitten har jag åkt på både CTD och totalhängningar. Speciellt i serverbrowsern hänger den sig mycket.

Inne i spelet har jag alldeles för lite RAM-minne i min burk. Kör 1280*1024 med 4x FSAA och allting på max. FPS:en är kalasbra, men dessvärre lyser hårddisklampan i stort sett konstant vilket gör att spelet ideligen "pausar" och hackar.

Har dock beställt en 512mb kapsel till nu. Den kommer nog Pacific Fighters gilla.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

BEQ

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 873
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Battlefield 2'
« Reply #2 on: June 12, 2005, 14:45:30 »
Det skulle vara kul att köra lite nosig-online någon kväll. Håller med om att det är lite buggit innan man kommer in i själva spelet. Tog mig 3 startförsök innan det gick vägen.

Jotte

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2268
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Battlefield 2'
« Reply #3 on: June 12, 2005, 15:13:55 »
Fick värst skrämselhickan igår när jag körde igång det första gången. Hade rejäla grafikfel både i Windows och inne i spelet med "regndroppar" på skärmen. Tog 2 omstarter innan det försvann igen. (Gissa om jag svor under tiden...)
Har lite svårt att förlika mig med att vapnen är lite väl "high dispersion" även för ett arkadspel men samtidigt finns många roliga och fräcka grejer, som tex dubbelseendet och pipet i öronen när man hamnar för nära en explosion. :)
Har bara spelat mot AI offline hittills, men skulle nog kunna tänka mig att testa lite online med några Nosigpöjkar :)

Control87th

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 886
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Battlefield 2'
« Reply #4 on: June 12, 2005, 15:28:46 »
på väg ner, om det fungerar så är jag på ikväll (från ca 20)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



BEQ

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 873
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Battlefield 2'
« Reply #5 on: June 12, 2005, 16:30:52 »
Något som jag gillar är möjligheten att nu ge order till grupper, t ex att ta och att försvara och självklart också artilleriunderstödet. Är gärna på vid 20-tiden. Kan bli intressant att testa det inbyggda komm-systemet.

Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Replying to Topic 'Battlefield 2'
« Reply #6 on: June 12, 2005, 18:19:17 »
Har det med nu fast utan bredband.. Har för lite ram och för dåligt gfx kort.. Geforce 5600 FX.. Väntar på kondingar till mitt 9800pro..

Är säkerligen med nångång!

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Battlefield 2'
« Reply #7 on: June 12, 2005, 21:24:18 »
Hade fotbollsmatch ikväll, annars hade det varit kul att köra lite lagom organiserat.

Tror f.ö. jag hittade in på en server i eftermiddags där 12 minuters spärren var borttagen.

Löste mina stutter-problem genom att dra ner detaljnivåer och sånt rejält. Antar att högkvalitativa texturer och polygonrika objekt tar mer minne i anspråk.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X