Första OFP2 bilderna?

Started by KeyCat, May 16, 2005, 12:25:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Inget officiellt är sagt men det ryktas om att detta är bilder från efterföljaren till OFP och det ser ju inte helt fel ut ;)











/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Phlerp

Ser ju lite småsnyggt ut. Vad måste man ha för monster för att köra det och vilket sekel kan vi räkna med att det släpps?

Dubble0zero

#2
QuoteInget officiellt är sagt
Nja, visserligen, men bilderna ligger på flashpoint1985 ftp servern, så det är i princip säkert... ;)  
Det ska släppas 2006...
En annan intressant sak är att om man kollar på namnet på bilderna så heter de FP2, inte OFP2, så de kanske har gått tillbaka till de gammla namnet (och då kan teorin om att de inte tänker låta codemasters publisera det stämma)...
...000... =)

KeyCat

#3
Ingen vet säkert men här följer mina "gissningar"...

- OFP 2 (eller vad det nu kommer att heta) lär inte komma förrän om minst 1+ år. Tror att någon gång i slutet av 2006 är det mest realistiska i dagsläget. De som varit med ett tag vet att förseningar snarare är regel än undantag i denna branchen.

Lägg sedan till ~3-6 månader för att patcha de mest kritiska buggarna som följer alla avancerade simulatorer innan det är fullt spelbart :p

- Vad det gäller hårdvaran som krävs tror jag att OFP 2 kommer att gå att starta/köra på dagens hårdvara (syftar på ~3 GHz CPU med 1+ GB RAM och ett hyfsat grafikkort). Så var det med OFP 1 som gick att starta/köra på en Pentium III 450 MHz när det släpptes 2001, gick fin fint om man skruva ner grafiken/viewdistance en bit.

Vi kan ju alltid hoppas på lite mer officiell information från E3 som startar imorgon!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

solid1

verkar grymt.. ja gillar att det fortfarande är samma stil på bebyggelse osv.
mitt ofp går inte äns att installera på datorn längre,  ingen aning om varför men man är ju inte glad för de :-(
\"joe labero? e inte de den där tysken me munspel?!\"

Jotte

Myyyysigt, mer ond bråd död att ägna sig åt. :D

Shar

#6
...Saknar hakremmar på soldaternas hjälmar.

There! I said it! Jag är den första som gnällt på ofp2. :D :p

Men det ser ju riktigt fint ut, dags att skaffa ny dator för min del...
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


Jotte

Hjälmarna sitter dessutom lite för högt ;) Kanske samma kille som gjorde hjämarna i ofp1.... :D