News:

No significant change

Main Menu

Världen är allt bra

Started by Jompalainen, April 27, 2005, 14:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jompalainen

Igår ringde en kompis till mig och undrade om jag kunde åka med honom och titta på en bil som han hittat utannonserad på Blocket. Jag hängde på och färden gick till Forserum, ett litet samhälle en bit utanför Jönköping.

Vi hittade rätt adress (väl utskriven på husväggen med bokstäver "tjugosju") och kompisen hoppade ur och påbörjade synandet av det tilltänkta bilköpet, själv satt jag kvar i bilen och försökte hålla hans två smått bångstyriga barn i schack. Efter ett tag knackar det på bilrutan och säljaren tittar in och meddelar att han har leksaker och annat skoj för barnen ute i trädgården. Tacksam för detta kliver vi ur bilen och medan min gode vän tar sig en provtur med det eventuella köpobjektet börjar jag och säljaren småprata lite.

Då jag själv tillträder min första egna villa på måndag fann jag hans nyrenoverade hus vara ett intressant och tacksamt samtalsämne. Han berättade hur han köpt det då invändigt väldigt nedgånga huset för en synnerligen billig peng och hur han med enkla medel renoverat huset till ett nuvarande skick som var synnerligen hemtrevligt och billigt i drift. Vi gick in och kollade runt, gick ner i källaren där det stod två datorer uppställda i ett litet rum. Precis när vi skulle gå ut igen fick jag syn på att stolen framför en av datorerna hade joystick och trottel installerat på armstöden (smart idé) och jag frågade om han gillade att köra flygsim på datorn. Javisst svarade han, förr mest moderna plan men nu var det mest andra världskriget och IL2 Sturmovik/Pacific fighters som gällde. När jag frågade honom vilket callsign han brukar använda när han flyger online svarade han Weas. Jag brast ut i ett stort skratt och presenterade mig själv som Jompalainen.

Efter det var det inga problem med samtalsämnena. Kompisen köpte bilen och jag vet vart jag skall åka om jag blir sugen på att köra lite nätverk. Jag hoppas att vi ses igen Weas! :D




Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Haha, ja jävlar!!! Det var en av de bättre på ett tag!

Hoppas också träffa Weas igen snart, bara skitit sig de sista gångerna jag varit på väg tycker jag. :-/

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

griffin

snappahead

Rivvern_

wOOt..   :P
Jompa och Weas... Om ni ser en blå (fast jag tycker den är grön, ok blågrön) Volvo 140 -71 och det sitter en yngling i på 22 år som spelar alldeles för hög musik. Stanna mig då och fråga om det är jag.   ;)

Mr Jim

Nästan så man blir tårögd, vi är en liten sekt, men en trevlig sådan :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Brat

QuoteOriginally posted by RedRiver


            wOOt..   :P
Jompa och Weas... Om ni ser en blå (fast jag tycker den är grön, ok blågrön) Volvo 140 -71 och det sitter en yngling i på 22 år som spelar alldeles för hög musik. Stanna mig då och fråga om det är jag.   ;)

Blågrön 140 -71.......JAG har ju en på gården, en turkos (färgkod 104) 142DL  1971 på gården, jag är dock inte 22, men snart det dubbla, stereon har spelat färdigt och bilen har under 7 år väntat på "den sista färden".
-Brat

Horizon

lol, visst är det något särskilt när man ska pensionera en gammal VLV? :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names