News:

No significant change

Main Menu

26/4

Started by Control87th, April 22, 2005, 22:28:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Nytt datum

http://www.graphsim.com/gsc/index.html

Lite blandade känslor om det här. Det bästa är naturligtvis att dom har förnyat multiplayer biten. Nu kanske gemene man kan njuta Falcon online istället för att man måste tillhöra en klan med stränga regler. Lite mer IL-2 helt enkelt.
Min oro är att dom kanske har förenklat mycket av realismen som man njutit av dom sista åren just för att förenkla multiplayer uppdatering och CTD risker.
Hmmm... block 50 cockpiten var väldigt lik Aeyes ?
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


griffin

Vilken kodbas bygger de på?
Har de några erfarna från communityn bakom sig?

NÃ¥n som vet?

Om de är smarta behåller de realismen men ökar moddningsmöjligheterna. Då ökar chansen att communityn hakar på, right? :)

snappahead

Clark

Det har ju inget att göra med BMS eller FF, så kodbasen är högst troligen SP3.

Detta betyder att det är troligt att saker som BMS har lagt dit inte nödvändigtvis är med i det nya. Men det behöver ju inte betyda att det är sämre. Framförallt AIn verkar ju ha blivit ordentligt genomgången vilket behövs.

Jag ser iaf fram emot det här. Den vanliga Falcon + FF/SP/BMS finns ju där ändå.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Obizzz

Jag skulle vilja påstå att det ÄR Aeyes cockpit men han kanske gett tillstånd han har gjort det till bl a plan till MSFSs så.

Det bästa vore ju som sagt om det gör MP lite enkelt
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Control87th

Tja, jag nästan vet att det är delar av gamla VO som ligger bakom det hela. De som gjort det hela har haft tillgång till tidiga versioner av BMS men jag är säker på att de för att inte få legala problem, utgått från SP3.

Multiplayerdelen är säkert gjord av han som gjort MP5-1 exen vilket bådar gott.

Ayees har säkert sålt in sin ckp...
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Obizzz

Jag skulle gissa på att det släpps om 3-4 veckor :p :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Oden

ahhh Frugal smittan har tagit Nosig.

Mr Jim

Vilka är VO? Det vore king med stabil multiplayerkod och omarbetad AI med en enkel installation, grafiken ser ju hyfsad ut på de få bilderna som florerar. Hoppas det blir nåt av detta.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com