EVE Online

Started by Horizon, April 22, 2005, 10:32:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Lupson

Jag har lagt till er i min "Buddy List" i spelet så jag ser när ni kommer online. Jag heter Ayieke Ki, det är bara att hojta så ska jag försöka svara på era frågor.

Jag har också pratat med lite folk i corpet, om ni känner att Eve verkar kul efter er trial period så är ni hjärtligt välkomna till GreyC. Vi har ganska stor inriktning på PvP-strider, men det är också helt okej att köra mining, missions, exploration och sånt. Det fina med Eve är att man även som nybörjare kan göra bra nytta i gangs som s.k. "tacklers", folk i små och snabba frigates som har till uppgift att flyga in lagom nära fiendeskepp och "hålla fast dem" med "webb" och "scrambler" - webb = saktar ned farten på fiendeskeppet med 75%-9x%, scrambler - gör så att fiendeskeppet inte kan warpa iväg.

Något som kan vara lite segt med Eve i början, men som är nödvändigt om man tänker fortsätta lira på längre sikt är att man helst skall träna upp sina "learning skils", dvs de skills som påverkar ens Willpower, Perception, Intelligence osv. Ju hörgre värden på dem desto snabbare lär man sig alla skills.

Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Bra post Luppe. Det är även värt att läsa hela player guiden som finns här > http://www.eve-online.com/guide/en/ Hmm, ser nu att de kortat ner guiden väsentligt, men den ska nog innehålla en hel del matnyttigt för er. Lämpliga aktiviteter för er i början är mining eller att köra missions för någon npc-agent. Kör ni så kallade "kill-missions" får ni bra träning inför framtidens pvp som ni garanterat kommer att vilja delta i. Jag kan lova er att jag aldrig har fått såna adrenalinrusher och höjt blodtryck som jag fått av EVE när det vankats pvp-strid. :)

Hur ni hittar bra agenter för att köra missions kan jag förklara bättre in-game. Det är lite knapptryckande för att hitta. Lycka till!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Haffade Saslam online härom kvällen och skickade er var sin miljon att spendera på något tufft. Sedan blh lurade in mig i EVE för snart tre år sedan har det varit en tradition att göra så. Gör nu inte slut på alla pengarna på Systembolaget. ;)

Härom dagen fick jag min första pvp-kill efter mitt uppehåll från EVE. Jag och Sun var ute och letade noobs eller pirater i low sec-system och jag hittade en Prophecy som satt på en gate och lurade. Satt själv i en T2-fittad Thorax och satte full fart mot honom för att bumpa bort honom från gaten så att han inte kunde hoppa och undkomma när jag attackerade honom. I min iver över att få brassa loss med kanonerna glömde jag kolla upp vad en Prophecy egentligen var och misstog det för att vara en Amarr cruiser. :D Som tur var började han skjuta först och fick sentry guns på sig genom hela striden. Jag höll faktiskt ihop rätt bra och frågan är om jag inte hade lyckats plocka honom själv.... :) Nu kom Sun till min hjälp i sin tripleplated Domi, så killen flög hastigt och lustigt i luften när Suns Berserkers började äta på honom. Poof. Fick hålla mig från att inte podda honom, man tar sån stygg sec hit då och jag ligger gärna på plus eftersom jag rör mig en hel del i high sec.

Nåväl, kul med lite pvp igen och en liten adrenalinhöjare. Några nybörjarmisstag gjorde jag i striden, men snart är man igång igen. Det verkar sitta rätt bra i ryggmärgen. :)

http://kb.eve-ronin.org/?a=pilot_detail&plt_id=4941
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Salsam

Haha läter kul.... men jag fattade inte hälften av vad du skrev  ::) kommer att skaffa fast konto i veckan  8)

Horizon

Gott mannen, du får nog lite tips från Saslam också, jag har undervisat honom lite i veckan. Viktigaste termen för er just nu är "jet can mining", lol. ;D

Ses i den tysta (inte i EVE) och kalla jymden!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Jag var först av alla att rösta och jag gav det faktiskt en femma. :D

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/recensioner/spel/article5055912.ab
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Oj, vilka minnen! Jag ramlade in mitt i Exodus och fick nästan lite gåshud av den här trailern. :)

http://www.eveonline.com/expansions/exodus/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

NeoBlood

Quote from: Horizon on January 30, 2008, 14:10:39
Haffade Saslam online härom kvällen och skickade er var sin miljon att spendera på något tufft. Sedan blh lurade in mig i EVE för snart tre år sedan har det varit en tradition att göra så. Gör nu inte slut på alla pengarna på Systembolaget. ;)

Härom dagen fick jag min första pvp-kill efter mitt uppehåll från EVE. Jag och Sun var ute och letade noobs eller pirater i low sec-system och jag hittade en Prophecy som satt på en gate och lurade. Satt själv i en T2-fittad Thorax och satte full fart mot honom för att bumpa bort honom från gaten så att han inte kunde hoppa och undkomma när jag attackerade honom. I min iver över att få brassa loss med kanonerna glömde jag kolla upp vad en Prophecy egentligen var och misstog det för att vara en Amarr cruiser. :D Som tur var började han skjuta först och fick sentry guns på sig genom hela striden. Jag höll faktiskt ihop rätt bra och frågan är om jag inte hade lyckats plocka honom själv.... :) Nu kom Sun till min hjälp i sin tripleplated Domi, så killen flög hastigt och lustigt i luften när Suns Berserkers började äta på honom. Poof. Fick hålla mig från att inte podda honom, man tar sån stygg sec hit då och jag ligger gärna på plus eftersom jag rör mig en hel del i high sec.

Nåväl, kul med lite pvp igen och en liten adrenalinhöjare. Några nybörjarmisstag gjorde jag i striden, men snart är man igång igen. Det verkar sitta rätt bra i ryggmärgen. :)

http://kb.eve-ronin.org/?a=pilot_detail&plt_id=4941

Ahh vilka minnen!! Tripleplated Domi of Doom  ;) inte lika bra som Nano domin dock  ;D Nu blir det att lyssna lite pÃ¥ Eve's soundtrack och minnas allt kul man hade.
Asus P8Z77-V, IntelÃ,® Coreâ„¢ i7-3770K Processor @ 4.2GHz, Corsair Dominator DDR3 1600MHz 16GB, Corsair HX650M PSU,
2 x Micron 256GB SSD, Asus GTX 780ti, Corsair H80i, Fractal Define R3, Dell U2711 2550x1440, Logitech G710+, Logitech G500