EVE Online

Started by Horizon, April 22, 2005, 10:32:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Japp, Eve är halvt omöjligt att slita sig ifrån. Själv är jag fortfarande medlem i Grey Council, som efter en händelserik höst som del av nu nedlagda "Cruel Intentions", ingår i "Hydra Alliance". Vi håller till i Vale of the Silent, mycket PvP blir det...fast vi (alliansen) får rätt mycket pisk f.n.

Själv har jag förlorat två T2-fittade Eagles inom loppet av 2 veckor pga ren och skär dumhet. Det suger vill jag lova...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Flanker35M

S!

Första BoB kill i Ombil ;D Hurricane gick ner snabbt. 2 andra BoB flydde :P Kanske de inte väntade på ett snabbt respons ;) Men situationen kan bli annorlunda nästa gång. Synd att Jotteman inte syns online mera :-[ Men..tillbaks till rymden efter arbete igen 8)
~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~
Dimmu Borgir, that nice Norwegian folk music band

Horizon

Kul att ni är aktiva fortfarande. Själv tog jag mig en behövlig paus någon gång i september, men nu fick jag precis ett gratiserbjudande från CCP att reaktivera kontot så Joann är igång och skillar igen. Håller på och säljer av alla mina tillgångar för att se hur mkt pengar jag kan få ut. Vet inte riktigt vad jag ska göra med dem, men en factionfittad Vindicator skulle sitta fint. Sen åker jag ut och blir sprängd och avaktiverar kontot igen. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

bALoO

Quote from: Horizon on January 23, 2008, 19:00:40
Själv tog jag mig en behövlig paus någon gång i september, men nu fick jag precis ett gratiserbjudande från CCP att reaktivera kontot så Joann är igång och skillar igen.

Dom vet vad dom gör dom däringa CCP. Som att ge en fix till en halvrehabiliterad heroinist ;) .
christian punkt bjorkman vid gmail punkt com

Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Salsam

Är just nu på jakt efter ett nytt onlinespel/tidsfördriv, efter att ha tröttnat på både SWG och WoW.
De spel jag har hittat och är intressanta för närvarande är: LOTR, Conan, EVE. Vet att det är ganska stor skillnad på dessa, framför jämfört med EVE.
skit samma. jag är sugen pÃ¥ ett kul onlinespel  :P

Nu vänder jag mig till er rutinerade EVE spelare för ett par kvalificeringsfrÃ¥gor  ;D

1. Varför skall man börja lira EVE?
2. Varför visar de aldrig några "UI" sekvenser i filmerna (alltså menyhantering osv.)?
3. Att det är månadsavgift fattar jag men vad gäller ev. expansionpack osv.?
4. Hur är inlärningskurvan för nya spelare? 10.000 saker att sätta sig in i som nybörjare?
5. Vad är det med EVE och alla dessa ändlösa "fly-by" / spacestations bilder !?  :P

Horizon

Quote from: Salsam on January 26, 2008, 10:56:33

1. Varför skall man börja lira EVE?
2. Varför visar de aldrig några "UI" sekvenser i filmerna (alltså menyhantering osv.)?
3. Att det är månadsavgift fattar jag men vad gäller ev. expansionpack osv.?
4. Hur är inlärningskurvan för nya spelare? 10.000 saker att sätta sig in i som nybörjare?
5. Vad är det med EVE och alla dessa ändlösa "fly-by" / spacestations bilder !?  :P

1. För att du inte hittar något annat MMORPG med samma komplexitet och diversitet som EVE Online. Du blir aldrig fullärd och det finns hela tiden nya sidor av spelet att utforska. Du är aldrig styrd av någon form av "handling" eller linje du måste följa, du gör alltså i stort sett vad du vill och kan antingen låta din karaktär vara lik dig själv irl i hur du jobbar och beter dig, eller så slår du t.ex. in på den onda banan och smiskar upp folk till höger och vänster utan ånger. :D I EVE Online hittar du garanterat många likasinnade och är du lite tekniknörd och gillar sci-fi så finns det inte mycket mer att önska. Det är svårt att i några meningar förklara varför du åtminstone ska testa spelet, det måste upplevas. Bästa rådet jag kan ge dig är dock att du så fort som möjligt försöker komma med i ett corp (företag) där du kan få hjälp av kunniga spelare så att du lär dig snabbare än att sitta ensam och pilla. Lupson, Sledgehammer och kanske någon mer är med i Grey Council, där kan du säkert få plats om du frågar snällt.

2. UI't är ganska omfattande och min gissning är att de utelämnar det eftersom det inte skulle säga en "outsider" särskilt mycket i en kort filmsekvens (mer än att det finns jäkligt många roliga knappar att trycka på). ;)

3. Månadsavgiften på 14.95 euro betalar du antingen via dit kreditkort, men bättre är att köpa så kallade Game Time Cards från företaget Shattered Crystal i USA. Det är smidigt och framför allt billigare (eftersom SC tar betalt i dollar istället för euro). Man köper då en 30-dagars eller 90-dagars kod som gäller för att få spela spelet. När den gått ut köper man en ny och susar på igen. http://www.shatteredcrystal.com/code.php/eve_online

4. Inlärningskurvan är ganska brant, men låt dig inte avskräckas, du får så mycket mer än "bara ett spel". Som jag sa är det bäst att ta hjälp av redan kunniga spelare för att snabbt komma genom grunderna, men det finns också en utmärkt tutorial som jag rekommenderar alla att köra. Det sköna med EVE och inlärningskurvan är att den sållar bort drägget som annars brukar befolka onlinespel. :D

5. Ja vad ska man svara på det, hehe. Du får testa själv. Det är läckert helt enkelt. Lägg sedan på ett gäng battleships som brakar loss med sina tunga vapen och missiler och torpeder som susar genom rymden och exploderar sådär maffigt så... ja, du vet... :D

Det är bara att dra igång mannen, du kan ju alltid leta upp mig i spelet och ställa frågor. Jag lovar att svara så gott jag kan. Namnet är Joann Melekhai.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Salsam

 ::) det är gjort.... har nu tankat hem och installerat en 14 dagars trial version  ::)

Hehe mÃ¥ste säga att det, ännu sÃ¥ länge, är skön stämning i spelet. Fast som sagt om inlärnings kurvan, innan jag fick stop pÃ¥ skeppet....  ;D

Både jag, Salsam, och Jonas, Saslam, finns nu i spelet under dessa namn... tror vi skulle behöva lite hjälp att komma in i det :P

Verkar lovande änn sÃ¥ länge   ;)

Horizon

Härligt, det är bara att frÃ¥ga om det är nÃ¥got. Ãâ€"ppna en privat convo (chat) med mig om jag är online. Ni hittar mig genom knappen People & Places och sedan sök pÃ¥ character och mitt namn. Sen högerklickar ni pÃ¥ mig och väljer "private conversation" eller nÃ¥t sÃ¥nt.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names