Author Topic: EVE Online  (Read 37876 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

granQ

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1109
    • View Profile
    • Anrop
Replying to Topic 'EVE Online'
« Reply #24 on: September 20, 2005, 07:49:49 »
fanns sån där 14 dagars test version..

mitt intryck, folk som inte har något "vettigt" göra framför datorn som tar tid, dvs typ göra addons, eller script som keycat behöver något annat tidsfördriv..EVE..

för tog tid, var inte så kul och målen blir typ "om 2-3 veckor kan jag köpa mig en stor rymdfarkost, så jag efter 2-3 veckor kan köpa en större rymdfarkost"..inte tillräckligt "utmanade" för mig..

Gillade upplägget, tröttnade direkt på spelet.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Flanker35M

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 29
    • ICQ Messenger - 27529696
    • MSN Messenger - flanker35m@netscape.net
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'EVE Online'
« Reply #25 on: December 07, 2005, 10:24:16 »
S!

 EVE rules! :D Spelat lite över en månad nu o gillar det. Det var Jottemannen som skickade mig mail att testa ut 14 dagar..o nu är jag helt sugen i spelet. Gick i ett RP corporation, EntroPraetorian Legion som befinner sig i Scolluzer, Verge Vendor, University of Caille. Vi letar efter office, men fullt överallt. Måste nog flytta till 0.5 eller så :D
~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~
Dimmu Borgir, that nice Norwegian folk music band

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Replying to Topic 'EVE Online'
« Reply #26 on: December 07, 2005, 15:31:35 »
Kul att du gillar det Flanker! Gör som Jotte och gå med i mitt företag "Grey Council" istället. Vi är en stor allians NORAD (New Outer Ring Allied Democracy) som har tillgång till 0.0 space att jaga och mina i. Man kan även kriga mot andra pirater och npc's tillsammans med andra i corpet/alliansen. Flera av företagen i NORAD har egna POS (Player Operated Structures) ute i Outer Ring-regionen. Vi i Grey Council har även tillgång till dem.

EVE rulez. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Replying to Topic 'EVE Online'
« Reply #27 on: December 07, 2005, 23:45:48 »
@ Hor: Låter som att du gått från att varit torsk till "total" torsk på EVE :D

/Christer (a.k.a KeyCat)

« Last Edit: December 07, 2005, 23:57:13 by KeyCat »
>> It's all about teamwork! <<

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Replying to Topic 'EVE Online'
« Reply #28 on: December 08, 2005, 08:53:55 »
Quote
Originally posted by KeyCat


             @ Hor: Låter som att du gått från att varit torsk till "total" torsk på EVE :D

/Christer (a.k.a KeyCat)



Totaltorsk är ett ord som inte räcker. Snart havererar äktenskapet och hela skiten. Får se hur jag ska ta mig ur det här. :D

Kan berätta att vi hade en event-kväll igår. Serpentis Corporation som är en bunt överjäkliga pirater, invaderade NORAD space och började ställa krav. De hade med sig en massa coola slagskepp och hotade oss och ställde till med bråk. Det hela slutade med två större slag, ett där NORAD åkte på däng till en början. Sedan återsamlades vi "en masse" och slaktade dem brutalt och hårt. Det roliga med eventet är att Serpentis som egentligen är en npc-organisation (non playing character) igår kväll spelades av spelledare från CCP (som gör EVE Online). Måste vara kul för dem att kunna plocka ut vilka coola skepp som helst och åka ut och smäcka till spelare lite då och då. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Flanker35M

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 29
    • ICQ Messenger - 27529696
    • MSN Messenger - flanker35m@netscape.net
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'EVE Online'
« Reply #29 on: December 08, 2005, 10:13:25 »
S!

 Vi flyttade till 0.4 sec nu, Reblier systemet. Där är det ganska lugnt o inte så himla mycket trafik. Men instajump måste man använda, det tog inte länge innan mercs o pirater kom o tog ett pek på oss. Det var tur att vi hann flytta alla grejor från gamla HQ med freighters innan de kom :p

 CCP skulle spela Jovians lite grann o smacka sheet ut av de värsta braggarna i 0.0 ;) :D Ska se hur länge det tar innan jag vågar hoppa in i 0.0. EVE rulez!
~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~
Dimmu Borgir, that nice Norwegian folk music band

SledgeHammer

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2786
    • ICQ Messenger - 1590419
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'EVE Online'
« Reply #30 on: December 08, 2005, 13:06:43 »
Horiz: Hmm... snart blir man nog tvungen att testa EVE... =)
Mvh  - Stefan -


Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Replying to Topic 'EVE Online'
« Reply #31 on: December 08, 2005, 13:31:46 »
Quote
Originally posted by SledgeHammer


             Horiz: Hmm... snart blir man nog tvungen att testa EVE... =)


Ge mig dig mail i ett pm så skickar jag en gratis testnyckel för 14 dagar. :)

Flanker:\> Reblier kan vara ganska tufft då och då. Jag föreslår faktiskt att ni håller er till 0.5 och uppåt, eller i 0.0 eftersom 0.1>0.4 fullkomligt kryllar av pirater dessa dagar.

Kom med i Grey Council och NORAD så kan ni flytta ut till oss i RLL-9R. Här finns det alltid folk som hjälper till att skydda och det finns mycket ore att mina. Seså, övertala dina vänner nu. :)

Angående Jove-rasen så är det rätt kul att läsa backstoryn om när Caldari State en gång tänkte starta krig mot Jove. Caldari samlade en jätteflotta och åkte till Jove och fick i ett enda snabbt slag så mycket stryk att de aldrig någonsin funderade på att göra samma sak igen. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names