Author Topic: EVE Online  (Read 37566 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
EVE Online
« on: April 22, 2005, 10:32:52 »
Tänkte att det kunde vara bra att skapa en egen tråd för detta eminenta lir. Det var längesedan jag fastnade så fett i ett datorspel, hehe... :)

För er som inte testat än kan jag rekommendera att ni tankar hem klienten (gratis) från www.eve-online.com (kolla gärna trailern också) och snällt ber blh här på forumet om en testnyckel som gäller i två veckor. Under den tiden hinner man skapa sig en uppfattning kring vad det hela går ut på, men man är inte på långa vägar fullärd.

Det som fascinerar med EVE är att det är så otroligt komplext. Man kan göra i stort sett vad man vill som single player, eller som företag om man skapar ett sånt (eller går med i ett redan existerande). Under dagar och nätter (spelet pågår i realtid) tränar man färdigheter i olika ämnen och områden, och allt eftersom karaktären blir bättre kan man köpa roliga prylar eller skepp samt ta uppdrag och varierande sort och tjäna lite pengar.

Man kan köpa och sälja saker på något som liknar en börs, man kan köra gruvdrift och få tag på mineraler som man sedan kan raffinera till fina metaller. Ju mer sällsynta mineraler/metaller, desto mer pengar tjänar man.

Ja ja, nu ska jag inte sitta här och tjata längre. Jag har ändå en känsla av att inte en enda av er kommer att testa det här, men man kan ju alltid göra ett försök. ;)

Har ni några frågor är det bara att höra av er.

Förresten... Rivvern... var tog du vägen? Såg dig bara online ett par kvällar, sen var det dött? Vill du inte ha miljonen du fick av blh 42 kan _jag_ ta den, hehe... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Replying to Topic 'EVE Online'
« Reply #1 on: April 22, 2005, 11:39:40 »
Hehe... Jo jag lirade lite... Men jag känner att detta lir tar för mycket tid för mig. Miljonen få du kräva tillbaka av BLH för jag gav tillbaka den med ränta. Nästan 1 500 000:- tror jag han fick... Vågade inte ge pengarna till dig.. Du super ju bara bort dem! Nä.. Jag visste inte om du fortsatte att lira.

Lycka till!

Dubble0zero

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1257
    • ICQ Messenger - 174683488
    • MSN Messenger - Dubble0zero
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'EVE Online'
« Reply #2 on: April 22, 2005, 12:47:35 »
Hmm, jag har varit intresserad av MMORPGs  länge, men jag har alldrig spelat nått, och skälet till det är månadskostnaden, det gör att jag alldrig kan bestämma mig, så jag säger som jag alltid tänker, vi får se... :)
...000... =)

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Replying to Topic 'EVE Online'
« Reply #3 on: April 22, 2005, 21:42:54 »
Quote
Originally posted by RedRiver


             Hehe... Jo jag lirade lite... Men jag känner att detta lir tar för mycket tid för mig. Miljonen få du kräva tillbaka av BLH för jag gav tillbaka den med ränta. Nästan 1 500 000:- tror jag han fick... Vågade inte ge pengarna till dig.. Du super ju bara bort dem! Nä.. Jag visste inte om du fortsatte att lira.

Lycka till!


Trist att du inte stannade. Tar tid gör det ju bara om man sitter framför datorn... ;)

00:\> Ge det en chans. Jäkla kul om du är ute efter ett MMORPG måste jag säga.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2786
    • ICQ Messenger - 1590419
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'EVE Online'
« Reply #4 on: April 23, 2005, 20:15:52 »
För den som vill slippa just månadskostnaden så finns ju Anarchy Online. Har några i klassen som spelar hårt mycket. Verkar trevligt.
Mvh  - Stefan -


Dubble0zero

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1257
    • ICQ Messenger - 174683488
    • MSN Messenger - Dubble0zero
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'EVE Online'
« Reply #5 on: April 23, 2005, 20:58:46 »
Hmm, ok... jag kanske ska kolla lite på det...
Guildwars finns ju också, det har ju inte kommit ut än, men det ska vara gratis, och det verkar bli välldigt snyggt... :)
...000... =)

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Replying to Topic 'EVE Online'
« Reply #6 on: April 24, 2005, 00:29:40 »
Quote
Originally posted by SledgeHammer


             För den som vill slippa just månadskostnaden så finns ju Anarchy Online. Har några i klassen som spelar hårt mycket. Verkar trevligt.


Hörru ditt ålarens! Komma här och komma och fippla i min EVE-tråd. Schas! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2786
    • ICQ Messenger - 1590419
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'EVE Online'
« Reply #7 on: April 24, 2005, 08:43:53 »
Gammal är äldst eller vad det nu... *harkel* :)

Det var ju bara ett förslag utan månadskostnad. Man KAN få det att kosta/månad om man VILL iofs. Gladare nu? :p

Men EVE Online har jag inte lagt märke till tidigare så det måste jag spana lite på.
Mvh  - Stefan -