News:

No significant change

Main Menu

Ã…Ã¥hh

Started by Andreas, April 20, 2005, 11:13:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

#8
dock så filade inte jag något på min plastbit... peppar peppar :)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Obizzz

Det ska nog inte spela någon roll jag gjorde det bara för att det skulle bli enklare att vrida den men om den går åt rätt håll nu ska det inte slita något så det är nog inga problem.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Bax

Grattis Andreas !
Har du frågor om programmering eller vill ha foxy filer att utgå ifrån så bara fråga.
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Obizzz

vad bax sa, har du några foxyfrågor eller annat så är det bara att fråga du har väl mitt ICQ-nummer också.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Andreas

Tack ;)

En juste profil för F4 vore kanon!

Iofs kan jag göra om min gamla från FLCS, men iom att man kan göra så mycket mer med en cougar så skulle det spara väldigt mycket tid för mig eftersom jag inte är så insatt än och lite ringrostig...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Obizzz

Min profil är inte särskilt avancerad men du kan få den om du vill, mail att skicka den till?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Bax

Skickar min fil när jag kommer hem i nästa vecka !
Vad som sparar mycket tid är att få någons "macro fil" med alla kommandon inlagda sen kan man själv lägga ut dom på stickan som man vill ha dom.

Min Foxy fil utgick ifrån RedDogs orginal eftersom han hade implementerat en del bra logiska funktioner. Sedan jag byggt min ICP och MFDer så gjorde jag om filen till mer verklighetsbaserad. Efter BMS så kör jag med alla verkliga funktioner dvs man använder HOTAS callbacks. Tex TMS up istället för "radar lock", detta gör att funktionerna på stickan blir mer som i verkligheten och ändrar sig allteftersom man ändrar saker som tex A-A eller A-G.
Riktiga HOTAS funktioner finns för TMS, DMS, NWS, Pinky, Cursor/Enable, Trigger1 och Trigger2.
Analoga axlar kan nu användas till radar tilt samt Cursor(om man väljer bort analoga rudders).

Viktigt att tänka på är att man på vissa knappar måste ha /H funktion eftersom HOTAS funktioner är tidsberoende.

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW