News:

No significant change

Main Menu

Ã…Ã¥hh

Started by Andreas, April 20, 2005, 11:13:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

Kall metall känns nu mot mina händer och nummer 15922 pryder numera mitt datorbord :D

Eftersom jag inte har kunnat flyga sen i september så är abstinensbesvären STORA :)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Phlerp

#1
Grattis!

Quote
15922

Åh, fan... har de gjort så många? Själv har man ju en med serienummer under tusen :D
Fast jag har ju inte använt den på ett par år pga trasiga pottar. Så fort jag får pengar över så blir det en helrenovering av den.

Obizzz

ett tips är att fixa speedbrakeswithchen direkt de sitter felmonterade på alla cougar och gör man inte något åt det går den sönder efter lite användande, sök på cougarworld efter speed brake eller dylikt så lär du få allt du behöver veta.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Andreas

#3
aj fan det där lät farligt!

ska jag vara ärlig så fattade jag inte speciellt mycket av den här sidan
http://users.net1plus.com/drsw1996/FlightSim/FlightControls/Cougar_HOTAS/cougar_throttle-spdbrk.htm

ska man vända på någon plastbit?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Andreas

jag upplever inte motståndet som trögt och ser inte heller när jag skruvat upp gasen vad som skulle kunna gå sönder.

http://cougar.frugalsworld.com/mods.php#speedbrake
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Obizzz

speedbraken ska gå rakt bakåt mot texten SPD BRK annars drar man kraften mot skenan den går i eller vad man ska säga och då finns risken att det spricker men de kanske har fixat det från fabrik på en som har så högt serienr som din? Går switchen rakt bakåt eller snett uppåt?

När jag gjorde fick man vrida lite på den, fick fila lite för att det skulle få plats annars minns jag inte det som särskilt krångligt det jobbigaste är ju att skruva isär handtaget :-OO
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Andreas

efter mycket fippel (pga avsaknaden av en smal och lämplig tång) så lyckades jag vrida det lilla paketet, och tro det eller ej :) men nu går det lättare.

nu går den rakt bakåt mot texten, det gjorde den inte innan.

tack för tipset obizzz!!
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Obizzz

ok bra, vill ju inte att du ska råka förstöra din nya fina cougar på en sån skitgrej
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst