News:

No significant change

Main Menu

Viggen

Started by griffin, April 18, 2005, 20:13:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Men... var det inte Rickfors som sjöng den? :D
snappahead

Shar

QuoteOriginally posted by griffin


            Men... var det inte Rickfors som sjöng den? :D

Pfft, här hakar du upp dig på petitesser. Ledin passar bättre för den låten. Därmed basta. :p

Sen så är Micke Rickfors är inte alls lika mjuk på ögonen. :D :-OO

...Eller nått.

/Shar kastar en rökgranat o tillbakarycker.
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


griffin

Hahaha, du har så rätt :)
snappahead

Mags

Underbara bilder!

Som glad amatörfotograf börjar det klia i avtryckarfingret.

Själv fick jag med en Gripen-bild i 'Allt om Digital Foto' nummer 11 / 2004 som jag tog när jag besökte Ljungbyheds flygdag i augusti samma år.

Naturligtvis skrev tidningen fel och kallade Gripen för Viggen...nåja :-OO


Ha det bra!

Mags



simon

#20
QuoteOriginally posted by griffin


           
Quote"None of the two seat Sk37E electronic warfare Viggens flew missions during our visit to Lulea. "

Visst är det tragiskt.. Men fina bilder minsann! Ibland undrar jag hur många bilder det finns på viggen. Måste vara miljontals.

Jepp, som Obizzz säger, alldeles för få faktiskt. De som finns att tillgå är ofta lowres. Så sitter du på nån bra källa som inte kostar pengar eller är hemlig så får du allt ge dig till känna! :D

Ni då, skall ni köra elkrig från en upphottad Volvo 240 efter årsskiftet? Eller är det ryggsäck på som gäller :p

Simon: förstår det. Tragiskt är ordet. Vi kommer definitivt sakna denna maskin.

Finns det några planer på att behålla några i flygbart skick? Brukar inte vara så, så om en 20 år eller så kommer några entusiaster (vi?) att plocka ihop nån av reservdelar :-OO


Idag fick jag en personlig rundtur i demonteringshallarna(under betald arbetstid :D ) på FMTS. Väldigt intressant och stor kläm-och-glo-faktor, samtidigt som det sved i en Viggen-själ...

Mupp

Apropå flygbara Viggen, i Östersund för nån vecka sen sa speakern om någon av Viggarna att den hade plockats ner i beståndsdelar och satts ihop till "optimalt" skick (betyder det att det inte blev fler än tio delar över?), men jag kommer inte ihåg vilken av dom det var. Nån som vet mer exakt vad dom tänker göra med den?

För övrigt bevittnade vi under den uppvisningen sista starten med Viggen från F4, den kvinnliga speakern tänkte nästan gråta, och hade jag varit lika mjuktuff som Horizon sades vara i nån annan tråd så hade jag nog bölat rätt rejält, nu fick det väl räcka med en liten klump i halsen. Fan va synd att jag inte fick en enda vettig bild på eländet.

Horizon

Ett rejält buhuu med tårar och hulkande förlänger livet, så gråt på du. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names