News:

No significant change

Main Menu

Viggen

Started by griffin, April 18, 2005, 20:13:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

griffin

Det var en fotosession på F21 för några dagar sedan då världspressen bjöds in och nu börjar resultaten dyka upp på nätet. Denna, som jag fick tipset om av Swede, innehåller helt fantastiska bilder!

Posta gärna länkar till fler bilder från detta tillfälle här, om ni har stött på några! :D

http://www.dappa.nl/lulea.htm
snappahead

griffin

#1
Haha, notera ett av fotona, den på viggen under/framifrån . Som fotografen själv skriver så bjöds lokal press in med, de var fascinerade över flygfotografernas... entusiasm.

En fotograf fotograferade en flygfotograf liggandes på rygg. Det fotot hamnade i lokalpress.

edit: vilket blev detta, taget från nsd:



En annan fotograf fotade fotografen som fotade fotografen. Resultatet (från f21's sida):



Lite kul. Den liggande fotografens fotografi:



snappahead

Control87th

Nu får jag tårar i ögonen igen :-OO
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Jotte

Va Viggen e brutalt snygg! Den liksom skriker ut "don't mess with me!" :D
Gripen må vara snygg på sitt vis men den saknar lite av Viggens kraftfullhet. Gripen ser betydligt "ömtåligare" ut på någotvis.

griffin

Håller helt med. Lite som... en råddjurstjur med horn och allt mot en bisonoxe. Smäckerhet mot styrka. Slugger med grace mot smidighet. Ah, man blir poetisk. Eller så är jag mest trött. Kan vara det med.
snappahead

Mupp

Kan vi inte starta ett eget land och köpa in dom där? Det finns en såndäringa amerikansk fotbollsplan en bit från mig, där kan vi nog hålla till. Pax för att vara president, eller kejsare eller vad vi nu ska ha.

Fy fan va man blir arg och ledsen över att man aldrig kommer att få komma i närheten av en sån där mer, det där är tamefan det snyggaste som nånsin byggts. Jag minns när jag i späd ålder tittade uppåt skyn när söderhamnarna gjorde sig klara att skjuta på axmarborna hemma i korkarna, det där jävla ljudet som nästan får en att börja grina när man tänker på det. Och jag som inte ens grinar när jag tittar på kärringfilmer! Usch, om man ändå fick åka till luleå och stå och lukta på dom en stund, ta farväl liksom. Nä, nu har jag en fosterställning att uppsöka, gonatt.

Horizon

Underbara bilder! Poetiskt är ordet. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

simon

QuoteOriginally posted by Mupp


            Kan vi inte starta ett eget land och köpa in dom där? Det finns en såndäringa amerikansk fotbollsplan en bit från mig, där kan vi nog hålla till. Pax för att vara president, eller kejsare eller vad vi nu ska ha.

Fy fan va man blir arg och ledsen över att man aldrig kommer att få komma i närheten av en sån där mer, det där är tamefan det snyggaste som nånsin byggts. Jag minns när jag i späd ålder tittade uppåt skyn när söderhamnarna gjorde sig klara att skjuta på axmarborna hemma i korkarna, det där jävla ljudet som nästan får en att börja grina när man tänker på det. Och jag som inte ens grinar när jag tittar på kärringfilmer! Usch, om man ändå fick åka till luleå och stå och lukta på dom en stund, ta farväl liksom. Nä, nu har jag en fosterställning att uppsöka, gonatt.

Tänk då på mig, som passerar ett 20-tal uppskurna "Viggar" döendes på FMTS, på min väg till skolan.

Varje morgon. Alla skoldagar. Hela skolåret + några dagar till.




Dessutom blir det jobbigt när jag segelflyger, då medvindslinjen för stråk 24 går rakt över uppställningsplatsen. Mina medvindslinjer blir rätt vingliga ibland. :D


Underbart flygplan. Är glad över att det förevigas på detta underbara sätt, med så fina foton. :)