Anfall mot en konvoj

Started by Jotte, April 14, 2005, 22:03:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

Kontaktrapport från U-48:

Sänkt en tanker om ~11.000 brt . (2 torpeder)
Sänkt ett mindre fraktfartyg ~ 2.500 brt.  (1 torped)
Skadade en stor tanker som fortsatte med stort vattenintag och reducerad fart. (1 torped)
Skadade ett stort fraktfartyg, ligger kvar på platsen. (2 torpeder)
Ytterligare detonationer hördes men inga observationer på fler skadade skepp.

Slut på torpeder, återvänder till basen.
---------

Hade riktigt kul där för mig själv när jag smet förbi eskorten och sköt hejvillt innifrån konvojen med åska och blixtar som bakgrund. :)

Här ser man ungefär 1/3 av konvojen med bland annat 2 stora tankfartyg.




Träff!


Tar in vatten.


Sjunker.


Jagaren kör en Jarre lasershow... på fel sida konvojen till att börja med.


Tar en chans och sätter min sista torped i den stillaliggande C2:an när jagaren har aktern mot mig.


Här är jagaren och snurrar nära mig. I mitten kan man se röken från den skadade T3:an, och till höger i bild den envist flytande C2:an.



RAY

Fina bilder :)  men väldigt mörkt är det, jag ser inte ett smack på natten men som tur är har mina watchmen uber mörkerseende o ropar in kontakterna. Visst jag kan dra upp ljus o contrast på skärmen men då blir inte svart SVART utan nått dassigt som jag inte tycker ser så bra ut. Verkar som att trinitron skärmar är lite mörkare än skärmar utan?


Seglade lite själv igår kväll o fick in radio meddelande om en stor convoy, så ändra kurs mot dom för att kolla läget. OJ det var länge sen jag hadde så kul o jaga tills torpederna va slut :)

Jotte

Det ÄR mörkt utanför gatlyktornas ljus. :D  
Många gånger tycker jag det känns för ljust när man har dåligt väder (som ovan) men det är nog lite en spelteknisk grej också. Inte så kul om man inte kan se den fina grafiken heller. :)

Ovan använde jag generated mission i MP läge men tidigare på dagen hade jag råkat på min först konvoj i kampanjen. Har bara fått radiomeddelande om dem förut men inte varit tillräckligt nära. Nu var det dock annorlunda. Var bakom den så jag gick upp till ytan och seglade runt den på östsidan (den hade SV kurs). Men när jag dyker för att pejla så får jag  fortfarande in ljud framifrån. " Skit också" den går ju inte alls med låg fart hinner jag tänka innan hydrofonkillen börjar ropa ut bäringar akter ut också! Jag har lyckats med konststycket att hamna mitt emellan 2 utgående konvojer!!!! Då blev man lite till sig i trasorna. :D
Lyckades dock bara anfalla den som jag upptäckte först men det resulterade i 2 stora fraktskepp till mitt konto. :)