Author Topic: Användning av HARM  (Read 17960 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Control87th

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 886
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Användning av HARM'
« Reply #8 on: April 14, 2005, 18:30:06 »
Det ska finnas någon form av IFF funktion i Cobra1... Jag har dock inte fått Cobra1 att fungera såpass bra att jag ens testat.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Obizzz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2971
    • MSN Messenger - martin@martinoberg.se
    • View Profile
    • www.martinoberg.se
    • Email
Replying to Topic 'Användning av HARM'
« Reply #9 on: April 14, 2005, 18:43:18 »
du behöver inte ens ha målet låst på radarn för att köra en declare det räcker med att hålla radarmarkören över målet.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Öberg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2971
    • MSN Messenger - martin@martinoberg.se
    • View Profile
    • www.martinoberg.se
    • Email
Replying to Topic 'Användning av HARM'
« Reply #10 on: April 14, 2005, 22:15:02 »
NCTR är implementerat i F4 men fungerar som du säger inget vidare man måste ha rätt vinkel så att radarn kan se in i insuget på flygplanet dessutom tar den ganska lång tid på sig.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Öberg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Replying to Topic 'Användning av HARM'
« Reply #11 on: April 14, 2005, 22:51:48 »
Se in i insuget!? Fan då borde radarn ju kunna se om det istället sitter ett rejält talibanskägg på flygföraren och därefter deklarera flyget som fi. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2971
    • MSN Messenger - martin@martinoberg.se
    • View Profile
    • www.martinoberg.se
    • Email
Replying to Topic 'Användning av HARM'
« Reply #12 on: April 15, 2005, 00:19:07 »
Japp den identifierar olika fpl beroende på hur motorn därinne ser ut o sånt frågar mig inte hur det fungerar det kanske magnus kan svara på...

Det var nån som sa att insuget på Gripen är lite speciellt för att undvika det där, tittar man in i insuget ser man inte motorn.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Öberg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Anders R

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 93
    • View Profile
Replying to Topic 'Användning av HARM'
« Reply #13 on: April 15, 2005, 13:12:23 »
Quote
Originally posted by Horizon


             Se in i insuget!? Fan då borde radarn ju kunna se om det istället sitter ett rejält talibanskägg på flygföraren och därefter deklarera flyget som fi. :)


Eller tänk dig att modifiera en markradar som kan det...:D

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Replying to Topic 'Användning av HARM'
« Reply #14 on: April 15, 2005, 17:50:47 »
Quote
Originally posted by Anders R


             
Quote
Originally posted by Horizon


             Se in i insuget!? Fan då borde radarn ju kunna se om det istället sitter ett rejält talibanskägg på flygföraren och därefter deklarera flyget som fi. :)


Eller tänk dig att modifiera en markradar som kan det...:D


Ja fan det skulle vara tufft... men då skulle både Luppe och jag ligga illa till eftersom vi båda tenderar att odla rejäla mujahedin-skägg med jämna mellanrum. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2971
    • MSN Messenger - martin@martinoberg.se
    • View Profile
    • www.martinoberg.se
    • Email
Replying to Topic 'Användning av HARM'
« Reply #15 on: April 15, 2005, 18:00:59 »
luppes skägg har jag ju sett men du brukar ju vara tämligen kortklippt, på hela huvudet dessutom :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Öberg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst