Flyg i SH3....

Started by Jotte, April 04, 2005, 19:24:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

Nu i eftermiddags inträffade något minnesvärt i SH3 för mig. Är påväg hem från en framgångsrik patrull i ruta BE96 (NV om Spanien) i september 1939 med min U-47 och är tvungen att gena genom Engelska kanalen pga lite bränsle. Har undvikit ett flertal patrullbåtar och beväpnade trålare (slut på torpederna, satte de två sista i en fet T2 tanker på ~10000 ton :D )  när jag närmar mig Dover-Calais sundet. Då rapporterar utkikarna en jagare på långt håll med sydlig kurs, dvs nästan rakt mot mig. Just här är det bara ca 30 meter djupt men det är ändå bara snällt till att dyka till 20 meter och hoppas på det bästa. Jagaren fortsätter på sin kurs men verkar inte ha sett mig innan jag dök för den går fortfarande med måttlig fart. Dock ligger dess kurs farlig nära att skära min hur jag än manövrerar.
Så där sitter jag och kikar på jagaren i externa vyn när den klyver sig fram genom den grova sjön ner mot mig och jag ska precis växla in till mitt sjökort när jag hör ett sirenliknande ljud blandat med flygmotorljud. Först tänker jag "fan nu har de dessutom fått hjälp av RAF, SKIT PEST OCH SENAPSGAS!!" Men sekunder senare ser jag hur de två första planen viker av ner mot jagaren och inleder ett anfall! Det är Luftwaffes Stukas som kommer på besök med tjutande sirener!!! Jagarens klena Lv bestyckning försöker förjäves driva bort dem. Det först anfallet missar men det uppenbarar sig fler Stukas och de anfaller i ytterligare två våger och de träffar jagaren i höjd med bryggan följt av flera träffar midskepps som får jagaren att sjunka snabbt under flera våldsamma explosioner som bla sliter bort det aktra tornet.

Gissa om jag satt och tjoade när detta inträffade!! Var glad som ett barn på julafton. :D :D

Alldeles innan hade jag fått radiorapport om en stridsgrupp i hög fart på västlig kurs NV om mig och jag gissar att de var dem Stukasen egentligen var ute efter. Synd att man inte hade lite torpeder kvar och var i bättre läge så man kunde skickat ner en stor brittisk örlogsman till "Davy Jones locker".  


Lite bilder på spektaklet.




















:D

Som smolk i glädjebägaren kan väl sägas att Stukas näppeligen hade förmåga att uppträda i det området hösten 1939 men det skiter jag i nu för tillfället, jag klarade livhanken. :D

Horizon

Historisk korrekthet är prio två i dessa lägen. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Control87th

Hehe, skoj!

Jag kan skryta med att i min förra patrul så hittade jag en stor convoy, fick en T3 tanker, En passenger liner och två fraktfartyg :D  (Skyddad av en sopig jagare som jag bara undvek :D )
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Horizon

Det var som fasen, själv hittar man bara en massa coastal merchants hela tiden. Men så är jag ju i början av kriget också. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Control87th

Också fått mest småskit fram tills 7:e patrullen. :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Lupson

Håller med Hozidronten - skriptat eller dynamiskt: Att få se några bundsförvanter dyka upp från ovan och piska limey-stjärt höjer dynamikupplevelsen med flera hundra procent, likaså att fiendens fartyg verkar ropa på hjälp då de upptäcker mig / alt. blir sänkta.

Apropå smått...i mitt gatlopp genom Engelska kanalen (se den tråden) fick jag gott om mygg på halsen, bland annat ett par stycken små motorbåtar med kulsprutor som är snabba som attans. Ett par 88:or fick dom att sluta kaxa sig. Det största jag sänkt är väl ett par  / tre C3 Cargo Ships. Väntar fortfarande på att "Hood" ska dyka upp....inga som helst konvojer för min del än så länge.

Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

S_Z

Kul läsning :) Sån hjälp hade inte jag på väg hem genom engelska kanalen från min senaste patrullering. Lyckades undkomma helskinnad med det gick inte snabbt. Vart mycket ââ,¬Âsilent runningââ,¬Â.

Vad gäller konvojer så fick jag min första rapport om en stor konvoj just på senaste uppdraget. Det var ca 20 stycken skepp av alla olika typer, en härlig syn :D Jag är i början av 1940 så konvojen hade inte mycket till eskort, endast en destroyer. Fick med mig en hel del skepp, inklusive destroyern (pga en AI miss, han sköt en av sina egna istället för mig vilket gav mig chansen att sänka honom).

Måste säga att jag är väldigt imponerad av den dynamiska kampanjen i SH3, speciellt med tanke på att den var nåt dom la till när spelet nästintill var färdigt som jag förstod det. Tycker den känns ganska ââ,¬Âlevandeââ,¬Â. Gillar som ni säger det där om att fartygen (och flyg) verkar ha kontakt med varandra och hjälps åt. Blir man sedd kan man räkna med att få det hett om öronen.