News:

No significant change

Main Menu

Planerade flygningar

Started by ctrl, March 30, 2005, 15:57:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bax

Control: Jag har lunch i Visby idag :)
mellan 11:50 och14:45, när kommer du att vara där ?
Vi kan ju äta på flygplatsen ochsen kan du få peta på FMS:en om du vill
:D
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Magnus

#41
Piper Saratoga.. hade ingen aning om vad det var för ett flygplan så jag kollade upp (tack Internet) och fy fan.. tänk om ens flygklubb hade en sån verkar ju asgrymma. Såg en med skinnsäten och kylskåp för passagerarna för en $250 000.

Hur många hästar är det i en sån där och vad har den för TAS?

Edit: Var inne på Nyköpings flygklubb. Verkar ju vaar en jättebra flygklubb. Kan låna deras Saratoga till samma pris som våran PA-28. Bättre och billigare flygplan än vi. Fan måste dit och hälsa på någon gång.

BEQ

#42
Menar du att du sitter och betalar 1600 kr/h för en PA-28? Mein Gott... I vår klubb (VFK, Johannisberg) betalar jag 540 kr/h för PA-28 och 340 kr/h för Katana. Jag trodde att Luleås flygklubb var helt ohemul eftersom de tar 1100 kr/h för Cessnor.

Magnus

Aehm, deras Saratoga kostar inte såå mycket. typ 1000 spänn rabatterat pris.

Vi får betala 930 spänn för 1 timme PA28.. 840 för Cessnorna.

Tycker att vi som inte bara kör blandningsreglaget i maxläge hela passet borde få rabatt..

BEQ

Usch, det är ju jättemycket pengar ändå. Nästan så att du skulle spara pengar på att åka till Västerås och hyra hos oss.

Ickx

QuoteOriginally posted by Control87th
Hemresa via skattefria Åland på söndag em. :)

Va tusan, jag måste då betala skatt iaf :-I ;)

Control87th

Hemma... har lite ompackning inför morgondagens tripp (trist jobbresa till Bryssel) men jag tror den har 260hk, högsta GS under resan var 161kt, vi gör ca 135kt på 65% FL90.

Den är som sagt billig för att vara en så bra resekärra (dock ganska sliten) med sex sittplatser och en suverän autopilot.

Att navigera VFR i Finland är svårt! Vadå 1000 sjöar????

ps. BEQ har helt rätt, funderar allvarligt på att gå med i klubben i Västerås för att kunna hyra kärror där :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Control87th

Om vädret tillåter flyger jag till Visingsö och lapar lite sol imorgon. Planerad TO Barkaby 10:45

Vid mindre bra väder kan det bli annat utflyktsmål.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW