Author Topic: Planerade flygningar  (Read 49781 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 873
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'planerade flygningar'
« Reply #8 on: April 01, 2005, 18:23:24 »
Fortsätt du posta ctrl. Dock dröjer det nog till Kristi Flygare innan jag är söderut.

Control87th

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 886
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'planerade flygningar'
« Reply #9 on: April 01, 2005, 21:16:45 »
Det vart en underbar tur, från barkis till borlänge med tre tunga kollegor ( vi skjutsade hem en som bor vid Borlänge) De var så tunga att jag tvingades behålla kollegans baggage här i Stockholm, jag fick också ha väldigt lite soppa. (Med den gamla tvåbladiga propellern var några tiotals kilo överlast inget att oroa sig för men med den nya tysta men startsvaga fyrbladiga propellern vågade jag inte gå över max.) Med facit i hand hade jag kunnat ta åtminståne 25kg till utan problem.

Ena kollegan fick spaka från Bro tills en bit efter Sala. Vi landade, åkte hem till kollegan vars fru samtidigt hämtade pizzorna... 30 min senare åkte vi tillbaka till Dala airport. En annan kollega fick spaka från strax efter kontrollzonen till stäket. Impade med en fin landning i solnedgången.

ingen 100$ hamburger men väl en 500 kronors pizza :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Obizzz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2971
    • MSN Messenger - martin@martinoberg.se
    • View Profile
    • www.martinoberg.se
    • Email
Replying to Topic 'planerade flygningar'
« Reply #10 on: April 02, 2005, 02:41:40 »
är det nån som landar i Kalmar får ni hojta till först :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Öberg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Maverix

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 935
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'planerade flygningar'
« Reply #11 on: April 02, 2005, 11:24:37 »
ctrl,

Jag hade samma strul med att min Pocket FMS visade helt fel position då jag gjorde en flygning till Ljungby Feringe för ett tag sedan. Resan dit gick perfekt och min positon var right on track, men efter att ha mellanlandat och skulle hem igen så flippade den ur totalt. :-OO

Jag kunde inte släppa problemet när jag kom hem, jag gjorde allt för att få den att visa rätt position hemma i min lägenhet, dock utan att lyckas.
Istället för att visa att min position var i Helsingborg så tyckte Pocket FMS att jag befann mig sydväst om Köpenhamn.:-/

Jag gjorde en total reset av min PDA och installerade om hela Pocket FMS, till min förvåning så kvarstod problemet. :-X I brist på andra ideer så testade jag med Microsofts "Pocket Streets" för att se om även den visade fel och mycket riktigt det gjorde den:-OO  Efter ca 3 timmars knapptryckande så gick den igång.:-OO

Tur man endast har sin lilla PDA som "stöd" till sin riktiga karta, Pocket FMS är dock underbar och jag är helnöjd med den.;)

Maverix

Control87th

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 886
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'planerade flygningar'
« Reply #12 on: April 02, 2005, 11:41:11 »
Hehe, ja man ska inte lita till någon enskild teknik  :p Jag ska nog fortsätta ha med min gamla pålitliga Garmin12a ett bra tag till. Igår hade jag tom. ritat ut färdlinjen på kartan.

Grattis till certet förresten! Hörde det av Bax först i förra veckan. Hur fungerar det med gästmedlemsskap i din klubb? Har ni någon fin 6-sitsig Piper? (Jag ser framför mig hur vi flyger till nästa 87th LAN :D )
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Control87th

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 886
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'planerade flygningar'
« Reply #13 on: April 02, 2005, 11:46:04 »
Horizon: Jag har lovat min faster att hälsa på i Göteborg i sommar, så det blir säkert en tur till Säve :)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



BEQ

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 873
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'planerade flygningar'
« Reply #14 on: April 02, 2005, 12:07:17 »
Hässlö flygförening har om du söker i närheten av Sthlm också.

Hässlö Flygförening

Control87th

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 886
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'planerade flygningar'
« Reply #15 on: April 02, 2005, 12:27:02 »
Jösses, är alla kärrorna tillgängliga för medlemmar? Piper Lance och Lancairen är väldigt attraktiva plan som förmodligen kan accepteras av plånboken... Malibun vill jag inte ens veta vad den kostar att hyra och flyga in sig på :-OO
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW